De eerste tegenstander voor het bekertoernooi was DES Nijverdal. DES is een zaterdag derdeklasser die vorig seizoen al aardig meedeed en ook dit jaar wel weer om de bovenste plaatsen zal meestrijden.

Bruchterveld had een paar aardige oefenpotjes gespeeld, echter de tegenstand was ook nog niet echt groots geweest. Vandaag dus een tegenstander van formaat. Een mooie testcase dus.

Trainer Keuken begon met de volgende elf:
Wouter Huisjes;
Nick Ros, Koen Otten, Rob Lubbers, Berjan Altena;
Luc Roeleveld, Niek Dijk, Roland Strijker;
Lesley op de Haar, Gijs Odink, Johan Alberts

Alhoewel DES meer kwaliteit op het veld bracht, kwam dit er de eerste helft niet echt uit. Het creëerde nauwelijks kansen en de vierdeklasser bleef redelijk eenvoudig overeind. Zelf kansen creëren was er echter ook niet echt bij.
Pas in de 38e minuut kreeg DES de eerste echte kans, na een strakke voorzet kreeg de spits de bal niet onder de lat. Gijs Odink stond even later aan het eind van een mooie aanval, helaas ook in buitenspelpositie.
Toen iedereen al bijna in de kantine was voor de koffie bracht Koen Otten spanning. Hij speelde te kort terug op Huisjes, maar voordat de spits die de keeper al voorbij was, de bal in het lege doel kon schuiven herstelde Koen het zelf met een perfecte sliding.
Rust 0-0.
Na de rust een fel startend DES. Binnen een minuut was het al 1-0, toen Nick Ros de bal verkeerd raakte en de rechterspits vrije doortocht verleende.
Een minuut of 5 later opnieuw een DES aanval over rechts, buitenspel werd omzeild en opnieuw werd er gescoord, al zat Huisjes er in eerste instantie nog knap tussen.
Even dreigde Bruchterveld overlopen te worden.

Keuken reageerde met drie wissels. Jarnao Otter, Robbert Reinders en Niels Lubbers kwamen voor Altena, Strijker en Op de Haar.

Bruchterveld kwam weer wat meer aan voetballen toe, al bleef DES veruit de gevaarlijkste ploeg.
In de 82e minuut zowaar de 2-1. Het was Johan Alberts die, vertrokken vanuit een positie “met een luchtje”, alleen op de keeper afging en deze koel passeerde.
Het kan verkeren, want de gasten probeerden er zowaar nog een slotoffensief uit te persen.
Niek Dijk kreeg nog een prima schotkans, maar zag zijn inzet naast dwarrelen en een buikpoging van Gijs Odink stopte bij de keeper.
Huisjes moest in de laatste seconden nog een keer handelend optreden bij een vlijmscherpe counter en zo was de 2-1 eindstand een feit.
Al met al een dik verdiende overwinning voor DES en een goede les voor Bruchterveld in aanloop naar de competitie.

A.s donderdag 7 september komt buurman Kloosterhaar 1 op bezoek op de Noppenweide voor de tweede bekerwedstrijd.