Vandaag de eerste officiële wedstrijd van het seizoen 2022-2023.
Traditioneel begint dit met een drietal bekerwedstrijden. Waarom de KNVB dan uitgerekend vv Bergentheim in dezelfde poule met de Tricolores moet plaatsen is een raadsel. Twee keer per jaar in de competitie lijkt me toch ruim voldoende….
Onder leiding van arbiter Ekkel wordt dit verplichte nummer afgewerkt. Eigenlijk nooit wordt het weer de derby van voorheen. Daarvoor zijn de tijden teveel veranderd. Nog steeds wil men graag van elkaar winnen, maar met het mes tussen de tanden spelen, dat is er niet meer bij.
Nu spreekt een bekerwedstrijd ook minder tot de verbeelding dan een competitiewedstrijd.

De eerste helft is lange tijd in evenwicht, er gebeurt niet bijzonder veel spannends. Over en weer een paar schoten langs of over het doel. De toeschouwers babbelen er vrolijk op los met elkaar. Vakantieverhalen worden gedeeld.
Pas in de 44e minuut is er opwinding. Luc Roeleveld lanceert een prima voorzet op ’t hoofd van Koen Dijk, die een bijna perfecte kopbal aflevert. Helaas eindigt het leder via binnenkant paal in de grijpgrage handen van Karel Pullen.
Binnen de minuut mag Karel weer optreden, nu na een venijnig schot van Julian Smit.
Rust 0-0.

Na de thee komen Milan Eggengoor en Sander ter Wijlen voor Luuk Benjamins en Koen Dijk.
Milan kan zich meteen onsterfelijk maken, maar hij schiet van dichtbij op de paal naast Karel.
De enige echte redding voor Koen Godeke komt in minuut 55 wanneer hij een schot van Tigo Bril uit de linker hoek moet tikken.
Meteen erop dé kans voor Luc Roeleveld, maar Karel is 1 op 1 toch weer de sterkste.
Remco Tromp probeert bij een voorzet nog de bal én man over de doellijn te werken, maar ook dit eindigt niet binnen de palen.
In het laatste kwartier ebben de krachten weg bij de Tricolores, maar echte kansen voor de Green Pride ontstaan ook niet meer.
Zo eindigt deze enigszins gezapige derby in een 0-0 eindstand. Gezien het veldspel een terechte uitslag, qua kansen hadden de Tricolores meer verdiend, maar “wat als” geldt niet. De ballen moeten gewoon nog steeds in het netje.  ’t Is nie aans!

Na de wedstrijd een kort interview met coach Stephan Bloemendal.
Zie Tricolore TV.

A.s. dinsdag speelt Bruchterveld 1 om 20:00 uur thuis tegen SVV’56 een oefenwedstrijd.

HR