Vanavond speelden de Tricolores hun laatste oefenwedstrijd van deze voorbereiding tegen Den Ham op sportpark de Rohorst.
Waar het in voorgaande partijen wel aardig tot zeer goed ging, lukte er nu niks en kregen de Bruchtervelders een avondje voetballes.

Onder leiding van arbiter Gerwin Maathuis nam Den Ham meteen het initiatief en in een goddeloos hoog tempo werden de Tricolores van het kastje naar de muur gestuurd en werd bijna elke fout of slordigheid meteen afgestraft. Zelf kregen de gasten maar één echte  kans en dat was een vrije trap van Op de Haar die over ging.
De Den Hammers speelden fel en geconcentreerd en waren op alle fronten sneller.
Zo stapelden zich de kansen en de goals op met een 6-0 ruststand als gevolg.
Voor de weinige toeschouwers uit Bruchterveld (9) was het kopje koffie in de rust dan ook het absolute hoogtepunt van deze avond.
Want ook na rust veranderde aan het spelbeeld niet veel, al vielen er minder goals.
Zo eindigde deze afstraffing net niet in de dubbelde cijfers en was een ieder blij dat er geen blessuretijd werd bijgeteld. Gerwin toonde mededogen.

’t Zal lastig worden voor coach Bloemendal om uit deze avond iets positiefs te halen, daarvoor was het krachtsverschil gewoon te groot, maar wellicht kan er toch nog wat van worden geleerd.

A.s. zaterdag is de derde bekerwedstrijd en wel uit tegen Hardenberg’85. De winnaar gaat door naar de knock-out ronde.

HR