NOG STEEDS NIET BEKEND…

In de laatste drie wedstrijden werden er nog flink wat punten uitgereikt. Hierdoor kon het zo maar verkeren dat de laatsten alsnog de eersten werden. Maar echte voetbalkenners onderscheiden zich graag van het koren. Tot vier weken geleden waren Judith en Regina, Robbert en Alwin nog (zo goed als nek aan nek) in de race voor de felbegeerde titel: Koning(in) TOTO van Bruchterveld. Naast de punten voor de laatste 3 wedstrijden van het seizoen, waren er ook in totaal nog 300 punten te winnen in de 12 open vragen.

Bij het kaf schrijven we bij: Alwin Huisjes. Waar 405 punten nog te halen waren, haalde hij er slechts 75 binnen. Hij wist ons logischerwijs nog net te vertellen dat onze buurmannen uit Kloosterhaar laatste gingen worden. Geen meester voorspeller, en daarmee afgehaakt in deze bloedstollende race.

Dan naar de dames. Zij wisten naast het goed beantwoorden van een groot aantal open vragen, ook nog wat punten bij elkaar te sprokkelen in de uitslagen van ATC – Bruchterveld (goede TOTO en einduitslag) en een goede TOTO bij de wedstrijd tegen Rigtersbleek. Het is bijna eng hoe deze dames in augustus in hun glazen bol zagen hoe Hellendoorn en SVVN op deze plekken zouden gaan eindigen. In totaal schreven de dames 135 punten bij.

Robbert dan. Hij voorspelde wel dat Bruchterveld 1-2 onderuit zou gaan in Mariënberg, maar hield de TOTO toch veilig op 1. De open vragen zijn wel Robberts ding, dat moge duidelijk wezen. Van de 12 open vragen had hij er maar liefst 5 goed. De knapste correcte gok is toch wel het totaal aantal punten wat Bruchterveld aan het einde van het seizoen heeft behaald. Robbert stak voor de start van deze competitie zijn natte vinger in de lucht, en die vertelde hem: 31 punten. En laat dit nou precies het aantal punten zijn wat Bruchterveld, na de laatste wedstrijd vorige week, werd toebedeeld. Totaal aantal bijgeschreven punten 150.

Hiermee komen wij aan de vooravond van de eerste nacompetitie wedstrijd van Bruchterveld op een gelijkspel in de TOTO. Judith en Regina, en Robbert hebben inmiddels een allesbeslissende laatste TOTO vraagstuk gekregen. Zodat wij zondag weten wie de absolute Koning(in) TOTO zal zijn.

Ondertussen feliciteren we Max Smit met de 3de plaats in het eindklassement. Max schreef in de laatste weken nog 120 punten bij en zette hiermee een keurig eindsprint naar de Top 3 in.

De einduitslag van de TOTO in seizoen 2022-2023 vind je hier.