Na een aantal weken van training vanmiddag dan eindelijk de eerste oefenwedstrijd van Bruchterveld 1.  Zowel de geplande wedstrijd tegen SVVN (eerder deze week) als die tegen SC Lutten (vanmiddag) werd afgeblazen. Daarom was coach Bloemendal maar wat blij dat SDC’12 als tegenstander wilde fungeren ook al betrof het het tweede team.
Op het prachtige sportpark De Molendijk was men nog niet geheel ontwaakt de zomerstop. De kantine was en bleef deze middag hermetisch gesloten. Dus geen koffie of iets anders voor de toeschouwers, voetballers en staf. Een puntje van aandacht ….

Dan over ons eigen team. Een aantal spelers nam afscheid en een aantal nieuwe gezichten in de selectie. Wie zijn er nieuw?
Van HHC kwamen over: Ricus Meerholz (keeper), Ryan van den Berg, Niek op ’t Ende, Jarik Kampman en Tom Bekman. Verder krijgt uit de eigen “jeugd” Boaz Ramaker een kans zich te bewijzen. En last but not least de return of good-old Koen Otten.
De staf bestaat uit trainer Stephan Bloemendal, assistent André Spijkers en leider Bert Godeke. Zij worden bijgestaan door verzorgster Danique Luisman en vaste vlagger Thijmen Meijerink.

Vandaag kwamen slechts vier van de nieuwe spelers in actie, vanwege lichte blessure (Kampman) en vakantie (Otten, Meerholz). Verder waren ook nog afwezig Luc, Maxim en Richard.
Positief nieuws was de terugkeer van Ramon Luisman na veel en lang blessureleed.
Nick van der Veen is eindelijk geopereerd en zal hopelijk in oktober/november weer kunnen aansluiten.

Nieuw is het aanvoerderschap van Thijs Nijman na het vertrek van Rutger Dijk. Nummer twee in de rij is Julian Smit. Jongelingen die al een paar jaar meelopen en het gezicht van Bruchterveld zijn voor de komende jaren.

De wedstrijd zelf was geen graadmeter, maar eerder meer om te zien wat het niveau is van de nieuwkomers en hoe de oude bekenden uit de zomerstop zijn gekomen.

Onder het toeziend oog van zo’n 15 Bruchterveld-supporters begonnen de gasten voortvarend. Binnen 10 minuten al drie mogelijkheden voor de Tricolores, maar Luuk, Niek en Tom B hadden het vizier nog niet recht staan.  Al na 11 minuten mocht Bekman aanleggen vanaf 11 meter omdat Thijs onderuit was getikt in de zestien. De SDC keeper tikte de bal echter uit de hoek.

Enkele minuten later was ‘t wel raak. Niek speelde de vrijstaande Boaz aan en deze gleed de bal binnen, 0-1. Hierna opnieuw kansen voor Boaz en Luuk, maar de SDC keeper was in vorm.
Na ruim een half uur de 0-2 door Niek na langdurig en mooi combinatiespel.
Milan leek op weg naar de 0-3, maar aan de andere kant viel de 1-2 uit de eerste beste kans voor de gastheren. De communicatie in het verdedigingscentrum leek even te haperen. Hierna prikte Milan nog de bal op de lat met een lobje.
Rust 1-2 terwijl er minimaal drie of vier keer vaker gescoord had moeten worden.

In de rust dus geen koffie voor de toeschouwers. Of het daar aan lag zullen we nooit weten, maar de tweede helft was tamelijk slaapverwekkend.
Meteen na rust nog de 1-3 door Milan, maar daarna werd het er allemaal niet beter op. Vlak voor tijd nog twee kansen voor Julian. De eerste verprutste hij opzichtig nadat Milan hem de bal op een presenteerblaadje had afgeleverd. Maar de tweede benutte hij wel na goed voorbereidend werk van Boaz. Zo eindigde dit oefenpotje in een 1-4 zege.

De nieuwelingen Boaz, Niek, Tom B en Ryan presteerden naar behoren. Of ze ook daadwerkelijk worden opgenomen in het keurkorps van Bloemendal c.s. zullen de komende weken uitwijzen als er meer wordt geoefend en gebekerd (zie “voorbereiding” en agenda op de website).
A.s. zaterdag is er de eerste bekerwedstrijd uit tegen SV Almelo (niet te verwarren met Heracles). Adres Koedijk 3.  Aanvang 12:00 uur ivm het Oranjefeest.

HR