Bruchterveld 1 – STEVO 1 6 – 3 (2 – 0)
Woensdag 24 januari
21:00ee uur in de Meet te Hardenberg
Scheidsrechter: M. Elia uit Enschede

Spelers: Martin, Gert (c), Henri, Harry, Tim, Bernard, Gerwin en Gerjon

scoreverloop: 15e min 1-0 (Martin), 16e min 1-1, 20ste min 1-2, 23ste min 2-2 (Martin), 26ste min 3-2 (Gert), 35ste min 4-2 (Martin), 39ste min 4-3 (Gerwin), 45ste min 5-3 (Martin), 49ste min 6-3 (Gert)

Vanavond stond een stugge tegenstander ons op te wachten. Dit hadden we al ervaren in de laatste (uit)wedstrijd van het vorige kalenderjaar. Toen werd het 4-4, met 2 doelpunten in de laatste minuut aan beide zijden. Gelukkig voor ons deed Henri weer mee, na 12 weken aan de kant te hebben gestaan met een enkelblessure.
Nog even werden de netten en geïmproviseerde velden van het zitvolleybal opgeruimd, daarna konden we beginnen aan de wedstrijd onder leiding van de soms strenge, maar rechtvaardige scheidsrechter Elia en met een record aantal bezoekers!
Beide teams begonnen afwachtend met wat kansjes voor ons en een paar gevaarlijke schoten van STEVO die werden gekeerd door de uitstekende keeper Bernard, soms met een beetje hulp van de paal.
Het duurde tot de 15e minuut voordat de score werd geopend door Martin. Hier liet STEVO het niet bij zitten en boog direct de achterstond om in een 1-2 voorsprong, door in de 16e en de 20ste minuut doel te treffen. Enkele minuten later maakten we gelijk door een goede steekbal van Gerwin die werd afgerond door Martin. Deze stand hielden we vast tot de rust.
De thee smaakte blijkbaar goed, want Gert maakte er vlak na rust, uit een moeilijke hoek, 3-2 van. STEVO bleef gevaarlijk met twee sterke, maar ook handige spitsen. 10 minuten na rust konden we de voorsprong vergroten door wederom een doelpunt van Martin. Deze buffer hadden we ook wel nodig, want we hadden niet gerekend op de knie van Gerwin, die in een tegenstoot van STEVO de bal dusdanig van richting veranderde dat deze onhoudbaar over Bernard krulde. Nog 10 minuten volhouden, maar de puf was er bij STEVO ook wel uit. Martin scoorde zijn 4e en in de 49ste minuut kon Gert zijn 2e van de avond bijschrijven. Al met al een verdiende overwinning, waardoor we, tenminste voor even, bovenaan de ranglijst staan.
Na het douchen konden we onder het genot van een drankje, aangeboden door de jarige Wim, luisteren naar de Nieuwjaars speech waar geen einde aan leek te komen.
Wim haalde verschillende festiviteiten aan, zoals het kegelen en de kerstborrel en dat het zo jammer is dat we geen grote Duitse schnitzels meer bij Roolfs Jan konden nuttigen. Tussen enkele onderbrekingen door meldde Wim ook nog dat hij het na dit jaar voor gezien houdt als actieve zaalvoetballer. Wim, al 35 jaar zaalvoetballer en daarmee, met Bernard, speler van het 1e uur, speelde al niet vaak meer mee, maar kon toch ook vaak als coach zijn steentje bijdragen.
Wim, we hopen van harte dat je nog een paar potjes meevoetbalt dit jaar en dat je betrokken zult blijven bij het vlaggenschip van Bruchterveld in de zaal.