Dalfsen 3 – Bruchterveld 1 2-9 (1-3)
Woensdag 17 oktober 2018
21:00 uur in sporthal De Trefkoele in Dalfsen
Scheidsrechter: H. Borkent uit Deventer

Spelers: Bernard (doel), Arno, Jarno, Gert (C.), Martin, Klaas en Henri.
Coach: Wim.

Scoreverloop: 10e min 0-1 (Jarno), 11e min 1-1, 20e min 1-2 (Henri), 22e min 1-3 (Henri), 34e min 1-4 (Gert), 44e min 1-5 (Henri), 45e min 1-6 (Henri), 47e min 1-7 (Henri), 48e min 1-8 (Klaas), 49e min 1-9 (Martin) en 50e min 2-9.

Woensdag 17 oktober speelden we onze vierde competitiewedstijd in en tegen Dalfsen. De laatste jaren zijn we eigenlijk alleen nog wedstrijden binnen de gemeente gewend, dus werd er sinds lange tijd weer een heus vervoersschema opgezet om zo gezamenlijk de reis te maken. We rekenden op een pittige wedstrijd, omdat Dalfsen net als ons goed aan de competitie was begonnen. Zo zal de tegenstander ook hebben gedacht, waardoor de eerste tien minuten wat voorzichtig werd begonnen. Na een balonderschepping van onze kant en een razendsnelle omschakeling, stond Jarno binnen drie schijven oog in oog met de keeper. Hij bleef rustig en bracht ons voor het eerst op voorsprong. Hierdoor leek ook Dalfsen wakker geschud, want binnen de minuut kwamen ze met een passend antwoord, 1-1. Hierna ging het redelijk gelijk op met kansen over en weer. In de twintigste minuut kwamen we opnieuw op voorsprong. Henri kreeg de bal wat gelukkig voor de voeten, maar bedacht zich niet en roste de bal in de bovenhoek. Amper twee minuten later scoorde Henri opnieuw na zijn tegenstander te hebben uitgekapt en de bal in het hoekje te leggen. Met deze stand werd er ook gerust, hetgeen niet wil zeggen dat we er ook gerust op waren. Zo groot was het verschil nou ook weer niet en Dalfsen kreeg ook zeker z’n mogelijkheden. Moet gezegd dat Bernard deze avond uitstekend stond te keepen en op de juiste momenten prima reddingen verrichte. We waren eigenlijk nog een goaltje nodig om een geruststellend gat te maken. Dit lukte Gert door tien minuten na de rust de doelman door de benen te passeren. Rustig uitspelen nu! De ietwat pedant leidende scheidsrechter hielp ons hier bij. Er mocht niet al te veel gezegd worden, maar de aanvoerder van Dalfsen dacht daar blijkbaar anders over. Dat koste hem twee minuten. Nauwelijks uit het veld beging een andere speler een overtreding en ook hij mocht inrukken. Daar sta je dan tegenover maar meer twee veldspelers. Het blijft dan toch lastig hoe hiermee om te gaan. Dit deden wij niet goed en dus profiteerden we niet. Moet gezegd dat we ook niet al te veel haast hadden, want de tijd liep in ons voordeel. Eenmaal weer compleet dacht Dalfsen waarschijnlijk nog een laatste poging te doen om het tij te keren. Dan moet je echter niet vergeten te verdedigen en blijkbaar hadden ze daar niet meer aan gedacht. Via een paar snelle counters en een drietal treffers van Henri beslisten we in enkele minuten de wedstrijd. Vlak voor tijd zetten Klaas en Martin zichzelf ook nog op het scoreformulier. De treffer in de laatste minuut van Dalfsen deed er niet meer toe. Einstand 2-9!
Zo hebben we na vier wedstijden nog steeds de volle buit en staan we met 12 uit 4 strak bovenaan. De competitie duurt echter nog lang ….