Bruchterveld 1 – Gramsbergen 6​ 4 – 0(2 – 0)

Woensdag 11 april 2018
21:00 uur in Sporthal De Meet
Scheidsrechter: dhr. Halitovic (Deventer)

Spelers: Koen Godeke (doel), Harold Muis, Tim v/d Veen, Henri Eggengoor, Martin Otter, Gerwin Stegeman en Gert Nijeboer

Technische staf: Coach: Wim Otten, assistent coach: Gerjon Otten, leider: Bernard Geertman, fotograaf: Harry Bolks en cameraman: Tinus Valkman, supporters: Niet geteld

Scoreverloop: 7e min 1-0 (Martin), 21e min 2-0 (Henri), 35e min 3-0 (Henri), 44e min 4-0 (Gert)

Met nog 2 wedstrijden te gaan dit seizoen moesten we nog 2x aantreden tegen koploper Gramsbergen 6. Blijkbaar had de KNVB vergeten om dit eerder in te plannen, of misschien wilden ze spanning tot de laatste wedstrijden bewaren, wie weet? Zelf was onze kans op een kampioenschap nagenoeg vervlogen. We konden nog wel 1e worden, maar dan gedeeld. Ons doelsaldo was ongeveer 80 !!! doelpunten slechter dan de andere kampioenskandidaat Dedemsvaart. Met Gramsbergen (hun 5e team had ons een hak gezet) hadden wij nog een appeltje te schillen, dus we stonden zeer gemotiveerd aan de aftrap. Vanuit een gesloten verdediging weerden wij de aanvallen van Gramsbergen goed af en kwamen er met snelle uitvallen soms goed uit. Dit leverde in de 7e minuut een 1-0 voorsprong op. Na een mooie aanval wist Martin te scoren. Wij wachten geduldig af. Gramsbergen kreeg wel kansen, meestal schoten van afstand, maar die werden vakkundig gepareerd door Koen. In de 21e minuut kwamen wij op 2-0 voorsprong via een goal van Henri. Gramsbergen voerde de druk op en bleef verwoed aanvallen, maar wat ze ook probeerden onze verdediging was zeer solide vandaag en Koen bleek absoluut niet te passeren. Gramsbergen werd er moedeloos van. Wij profiteerden in de 35e minuut. Met een schitterend schot van afstand mikte Henri de bal vanuit een moeilijke hoek pardoes in de kruising, bravo, 3-0. Gramsbergen bleef het wel proberen, maar ze kwamen er maar zelden gevaarlijk door en dan was er natuurlijk sta-inde-de-weg Koen. In de 44e minuut kwam Gert vrij over rechts door en wist de keeper te poorten, 4-0, een ongekende luxe. Vermeldenswaard was dat dit de 4e assist van Tim was. Gramsbergen wist niet meer te scoren in de laatste 6 minuten. Ze dropen zeer teleurgesteld en chagrijnig af met een kater en een behoorlijk Koen-complex. Wat wil je, niet scoren en 4-0 aan de broek, terwijl je koploper bent en al 155x gescoord hebt in de eerste 18 wedstrijden. Maar niet getreurd, zij kunnen nog kampioen worden als ze van ons winnen in de laatste wedstrijd die wij tegen hen spelen op maandag 23 april in Gramsbergen. Wij zien er naar uit. In de kantine van onze thuisbasis De Meet dronken wij nog een biertje op deze puike team prestatie. Ook werd barvrijwilligster Nienke door Wim in de bloemetjes gezet als dank voor de gastvrijheid. En natuurlijk voor de pinda’s en nootjes.