Bruchterveld zaal 1 – ZV Ommen zaal 6 7-4 (3-1)

Woensdag 26 september, 20.30 uur, Sporthal De Slag (en niet de NOPPENweide).
Scheidsrechter: F.A. Geerdink uit Deurningen

Spelers: Martin, Gert (c), Henri, Klaas, Tim, Bernard, Jarno

Scoreverloop: 3e min 0-1 (Gert), 5e min 0-2 (Martin), 6e min 0-3 (Jarno), 17e min 3-1, 33ste min 3-2, 35ste min 3-3, 42ste min 4-3 (Tim), 43ste min 5-3 (Gert), 45ste min 6-3 (Henri), 47ste min 6-4, 49ste min 7-4 (Jarno).

Woensdag 26 september stond de tweede wedstrijd van de zaalcompetitie op het programma. Om 20.10 uur zochten wij langzaam de kleedkamer op om ons te gaan voorbereiden. Na de nodige grappen over en weer, bleek de grap van Klaas wel heel serieus…hij had blijkbaar de zwart met rode schoenen meegenomen ipv de rood met zwarte en hier bleken de welbekende noppen onder te zitten. Blijkbaar waren de gedachten nog bij het mooie strand van Portugal. Afijn vol gas naar huis om het goede schoeisel op te halen. Toen Klaas de sporthal weer betrad was de wedstrijd al een stief kwartiertje aan de gang en hadden wij al 3 keer het net gevonden. De keeper van ZVO dacht vanavond eens leuk mee te voetballen, echter wist Gert al in de 1e minuut de bal van hem te ontfutselen en zo de bal van eigen helft in het lege doel te schuiven. In de 5e minuut wist Martin ook de 2-0 op het scorebord te zetten. Amper een minuut later wist Jarno een prachtige aanval ,die tot op de doellijn uitgespeeld werd, het laatste tikje te geven. Na dit wervelende begin werd het van onze kant een stuk minder en zo wist ZVO vlak voor rust de aansluitingstreffer te produceren. In de 2e helft leken wij helemaal de weg kwijt en wist ZVO zowaar op gelijke hoogte te komen. Het leek erop dat wij na een 3-0 voorsprong toch aan het kortste eind gingen trekken vanavond. Gelukkig wist Tim in de 42ste met een afstandschot toch de 4-3 te maken. Hierdoor was de ban gebroken bij ZVO en wisten Gert en Henri de 5-3 (43ste minuut) en 6-3 (45ste minuut) te maken. In de 47ste minuut werd het nog 6-4, echter schoot Jarno 1 minuut later het laatste sprankje hoop voor ZVO weg door de 7-4 hard binnen te schieten. Door deze overwinning staan wij, in deze nog prille competitie, bovenaan. Na de wedstrijd werd er in de Slag, dus niet in de NOPPENveste, nog even nageborreld en nagepraat over deze toch merkwaardige wedstrijd.

Dinsdag 2 oktober spelen wij wederom in de Slag dan tegen HHC 5. Entree is nog steeds gratis!