Bruchterveld zaal 1   –   Bergentheim zaal 1         1-3

Maandag 5 september startte voor zaal 1 de competitie met onmiddellijk een kraker van jewelste. Bergentheim zaal 1 was voor ons de eerste tegenstander. Wouter had zijn plek onder de lat zoals gebruikelijk weer ingenomen. Verder speelden we met Arno, Koen, Martin, Jarno, Bas en Henri. Wim en Klaas vormden dit keer de begeleidingsstaf.

Bergentheim heeft voor dit seizoen z’n selectie behoorlijk op de schop gegooid en een flinke kwaliteitsinjectie gegeven. Vanaf het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Teekema was dit direct merkbaar. Het werd een wedstrijd waarin we alle zeilen bij moesten zetten om de opponent in toom te houden. Dit lukte op zich nog best aardig en we speelden zeker niet slecht, maar we moesten binnen de 50 speelminuten toch drie tegentreffers toestaan. Zelf speelden we niet heel veel goede kansen bij elkaar. Henri wist in de laatste minuut nog de eretreffer te scoren, maar dat was slechts een pleister op de wonde …  Een ongewenste start van de competitie, maar zeker een terechte nederlaag tegen misschien wel een titelkandidaat.

Bruchterveld zaal 1   –   ZVO/De Herberg 6            14-1

Maandag 19 september een bekerwedstrijd in de tweede ronde. Geen poulefase bij het zaalvoetbal, maar gewoon knock-out. Erop of eronder dus! Tegenstander ZVO 6, uitkomend in de vierde klasse.

Leiders Wim, Klaas en Bernard hadden dit keer de keuze uit de volgende spelers: Wouter (doel), de gebroeders G. en K. Otten, Martin, Bas, Henri en Richard Snippe (bij afwezigheid van een aantal vaste krachten) Het verschil blijft altijd afwachten wanneer je tegen een team speelt van een niveau lager, maar dit keer was het al vrij snel duidelijk. Binnen een tijdsbestek van een kleine tien minuten hadden we al een voorsprong genomen van 4-0. Zaak blijft dan om je eigen niveau vast te blijven houden en niet mee te gaan met dat van de tegenstander. Iets waar we normaal gesproken best bedreven in zijn, maar dit keer overkwam ons dit niet. We bleven, voor zover mogelijk in zo’n wedstrijd, best vrij aardig voetballen en kwamen zo op een voor ons niet alledaagse eindscore van 14-1! Leuk overigens, maar het levert uiteindelijk niets meer of minder op dan de volgende ronde. Doelpunten: Bas 4, Richard 4, Koen 3, Henri 2 en Gerjon 1