Daar waar de Tricolores vorige week hun oefenwedstrijd begonnen in een nogal experimentele opstelling, wat niet al te best uitpakte, stond er vandaag uit en tegen Rouveen vanaf het begin een degelijker team binnen de lijnen.

Op het voor ons nieuwe sportpark in Rouveen (met een prachtig clubhuis) had derdeklasser SC Rouveen in de het eerste half uur een overwicht, niet zo zeer in het spel, maar wel in het creëren van kansen. Daar waar de Tricolores binnen de eerste dertig minuten niet tot een echte kans kwamen moest doelman Kevin op de Haar tot drie keer toe tot het uiterste gaan om de groen-witten van scoren af te houden. Hij doorstond deze test met verve!
Voetballend konden de Tricolores wel mee, maar kansen creëren bleek het probleem en verdedigend zat ’t niet helemaal dicht.
De 0-1 kwam dan ook letterlijk een beetje uit de lucht vallen. Na 35 minuten legde Luc Roeleveld de bal netjes achter de Rouveen verdediging, Luuk Benjamins zag hierin wel brood en na goed doorzetten frommelde hij de bal via en achter de keeper.
Beetje sneu voor de thuisploeg gezien de kansen, maar de doelpunten tellen nu eenmaal en een goede doelman kan ook het verschil maken.
Bij Rouveen liep er één speler die vooral opviel door z’n verre ingooien. Eén van zijn worpen was in de 41e minuut de aanleiding tot de 1-1. Een inzet van dichtbij belandde op de paal, in de rebound scoorde Jean-Paul Hooikammer.
De mooiste aanval in de eerste helft kwam in de 45e minuut  van de Tricolores.
Richard Snippe, rechtsback vandaag, stoomde op en via Luuk Benjamins werd de voorzet op maat van Snippe perfect binnen gekopt door Koen Dijk, 1-2 en meteen rust.

Na rust werden de jonkies Ramon Luisman en Julian Smit gewisseld voor de routiniers Niels Lubbers en Rienk van der Veen.
Waar de eerste helft nog redelijk gelijk op ging, pakte Bruchterveld de tegenstander nu vanaf het begin meteen bij de strot.
In de 46e minuut raakte Koen Dijk alleen lucht, maar schoot Lubbers van dichtbij wel in maar veel te slap om de keeper te kunnen verschalken. Meteen erop weer een niet te missen kans voor Lubbers, echter hij mikte naast.
Amper drie minuten later een mooie combinatie over rechts, waar Snippe en Roeleveld elkaar prima konden vinden, Luc strandde helaas op de Rouveense goalie.
Een minuutje later vond Luc wel het net, hij pikte een afvallende bal op en haalde vanaf 18 meter vernietigend uit, 1-3.
Bruchterveld zat vanaf dat moment in een flow en veel lukte. Ook werd er massaal op de bal gejaagd als er een keetje balverlies werd geleden.

Net voor het half uur stond Roeleveld aan de basis van de 1-4. Zijn lepe pass op de diepgaande Rutger Dijk was op maat en Dijk passeerde koel de uitgekomen doelman, 1-4.
Hierna meteen wat meer wissels.  Milan Eggengoor (17 jaar, z’n debuut in Bruchterveld 1) en de andere jonkies Jonne Lambers, Jorn Spijkers en Jesse Godeke kwamen in het veld voor Koen Dijk, Snippe en Nijman.

De eerste prima corner van Spijkers werd door Jonne snoeihard op de paal gekopt.
Even later kwam Snippe terug in het veld voor de geblesseerde Godeke.
Hij leverde meteen een assist af voor Luc, maar diens inzet ging net naast.

Deed Rouveen dan helemaal niks meer de tweede helft? Toch wel, in de 79e minuut ging een kopbal rakelings voorlangs. En 5 minuten voor tijd eindigde een counter op de paal naast Op de Haar.
Maar daarvoor had debutant Eggengoor al dé kans op de 1-5 laten liggen. Nick Ros zetten hem vrij voor de keeper, maar wellicht werd de spanning ‘m net iets te veel. Hij debuteerde overigens verder zeer verdienstelijk.
Ook jonkie Jorn Spijkers kreeg nog een mogelijkheid, zijn inzet vanaf 30 meter, terwijl de keeper uit z’n doel was, getuigde van veel inzicht en leepheid, helaas hobbelde de bal langs de verkeerde kant van de paal.
Zo eindigde deze zeer vermakelijke pot in een verdiende 1-4 overwinning voor de Tricolores, waar wellicht 4-8 ook mogelijk was geweest.
Meest opvallende speler aan Bruchterveld kant was jongeling Ramon Luisman (19). Hij speelde als een volwassen speler en deed weinig fout.
Mooi om te zien dat er jeugdspelers met potentie aan de deur kloppen. De een zal er wellicht wat eerder klaar voor zijn dan de ander.
Maar ook de wil van alle spelers om er met z’n allen voor te gaan. Een echte teamprestatie.
Bruchterveld 1 heeft vandaag aan klantenbinding gedaan.

A.s. dinsdagavond is de derde oefenpoot voor de Tricolores. Om 20.00 uur is DVC Dedemsvaart de tegenstander op de Noppenweide. Komt allen!

HR.