Enkele weken geleden was Bruchterveld als team te sterk voor het individueel sterke Dieze West.
Nu de uitwedstrijd op het harde kunstgrasveld van sportpark Het Hoge Laar in Zwolle. Opnieuw won het collectief.

De gastheren begonnen als verwacht stormachtig onder aanvoering van de onnavolgbare Nejim el Atiaoui. In de eerste 20 minuten was hij overal te vinden en eiste alle ballen op. Daarna was het een stuk minder en had Maikel Ros hem aardig onder controle.
Maar in die eerste minuten speelde Bruchterveld erg slordig. Een onnodige vrije trap werd bij de tweede paal door de volledig vrijstaande El Hamdoni kruislings ingekopt, geen verdediger of keeper die er iets tegen deed.
Maar zoals reeds gezegd na zo’n twintig kregen de gasten meer vat op het spel. Een prima aanval door het midden eindigde bij Rienk van der Veen die alleen voor keeper Toprak kwam, maar hij kreeg de bal niet langs de grote doelman.
Enkele minuten later was het wel raak. Een lange bal kwam bij Op de Haar, die de bal netjes terug legde op Niels Lubbers en hij kon uit de draai de 1-1 op het scorebord zetten.
DW bleef de aanval zoeken en zo kon de rechtsbuiten vrij voorzetten, gelukkig voor de Tricolores had El Atiaoui het vizier niet op scherp staan.
Het spel ging nu op en neer en zo kreeg Jarno Otter twee grote kansen vlak achter elkaar, maar hij is geen killer en vergat even dat ie ook een linkerbeen heeft.
Na zo’n 35 minuten nam Bruchterveld een voorsprong. Met een splijtende pass bereikte Roeleveld Lesley op de Haar, die alleen voor Toprak geen fout maakte, 1-2.
De grensrechter deed nog verwoede pogingen scheidsrechter Richterink op andere gedachten te brengen, maar als je bij elke diepe bal de vlag maar blindelings omhoog steekt, maak je jezelf en je club belachelijk. Zo ook deze keer (en later nog enkele keren).
Binnen enkele minuten deed Op de Haar nog twee keer van zich spreken. Eerst verraste hij Toprak bijna met een lob, maar even later was het wel raak met een pegel van zo’n twintig meter.
De rust kwam met een comfortabele 1-3 stand.

Na de thee was het allemaal een stuk minder. Maar desondanks stapelden de kansen zich wel op. Ook ontstonden er meer irritaties over en weer.
Domme gele kaarten voor Van der Veen (zeuren) en invaller Benjamins (wegtrappen bal).
Nejim el Atiaoui had nog enkele gevaarlijke vrije trappen, maar Huisjes stond op z’n post.
Aan de andere kant benutte Bruchterveld de grote geboden ruimtes niet goed.
De enige goal die nog viel was van Van der Veen, die een rebound benutte nadat Op de Haar een vrije trap snel nam, maar slechts de lat trof.
Na 90 minuten precies blies de arbiter af. Zo kon Bruchterveld gelukkig weer drie punten bij het totaal tellen. De vierde plek is nu het doel en wie weet wat er nog meer mogelijk is.
Komende zaterdag reist het gezelschap af naar Daarlerveen, de huidige nummer twee.

Opstelling:
Huisjes;
N.Ros, Otten, Nijman, M.Ros;
Dijk, Otter, Van der Veen (79’ Snippe);
Roeleveld, Lubbers (65’ Benjamins), Op de Haar (79’ Odink)

Foto’s Jan van der Veen