Bruchterveld en SCN (Nieuwlande) oefenden gisteren op de Noppenweide. In een wedstrijd waarin de harde wind een grote rol speelde, waren de Tricolores de beter voetballende partij, maar kwam SCN op het eind nog dichtbij een gelijkspel.

Na zes voetbal loze weken mochten de mannen van Job Lamberink eindelijk weer de wei in.
Nog twee afwezigen vanwege corona. De rest was aanwezig, maar na amper drie minuten spelen  moest Nick Ros het veld al weer verlaten nadat hij een (onbedoelde) trap in z’n ribben had gehad. Niels Lubbers mocht de linksback positie innemen.
Met de harde wind in de rug creëerden de gastheren al gauw een behoorlijk overwicht.
Een verre uittrap van Koen Godeke bereikte Lesley op de Haar, een verdediger en de keeper liepen elkaar wat in de weg en Lesley profiteerde simpel, 1-0.

Binnen het kwartier hadden Lesley en Rutger Dijk de stand al op 3-0 kunnen brengen, maar het geluk was niet aan hun zijde.
Na een klein half uur liet SCN voor het eerst van zich spreken. De prima volley van Danny Kuiper (ex-Lutten, Hoogeveen, SV Dedemsvaart) ging maar net voorlangs.
Het antwoord van Luc Roeleveld eindigde snoeihard op onderkant lat en net voor rust ging een schot van dezelfde Luc net naast.

Na rust liet SCN,  vooruit gestuwd door de wind, meer van zich spreken.
Maar het was Lesley op de Haar die na een uur met een prachtige lob de keeper verschalkte en de score verdubbelde.
Meteen erop een slimme kopbal van de SCN spits, maar Koen redde met een katachtige duik. Uit de aansluitende corner werd hard over gekopt.
Geen score van SCN dus vooralsnog, maar aan de andere kant strafte Roeleveld wel goed een fout van de laatste man af, 3-0.

Meteen hierna werd er driftig gewisseld. Ramon Luisman, Julian Smit en Richard Snippe mochten nog even meedoen, nadat zij ook al een wedstrijd in het Twidde hadden gespeeld (knappe 3-1 winst tegen Hardenberg 2).
Een foute inspeelbal van Thijs Nijman, die verder een puike partij speelde, was de inleiding tot een kolderieke score van SCN, 3-1 door Rolf Elema.
Bij Bruchterveld lukte niet zo veel meer. De krachten vloeiden weg.
Toen even later de buitenspelval niet goed werkte, kon SCN ook nog de Anschlusstreffer produceren (Lars Guichelaar).  Met nog een kopbal recht in de handen van Koen was zelfs de gelijkmaker niet onmogelijk geweest.
Maar uiteindelijk was na het laatste fluitsignaal van arbiter Gerwin Maathuis de 3-2 score ook de eindstand.

Een nuttig oefenpotje, zowel voor de spelers als ook voor de supporters, die volop genoten van een middagje langs de lijn én de minstens zo belangrijke derde helft.

Komende zaterdag spelen de Tricolores wederom een oefenwedstrijd, nu tegen derdeklasser (Noord) Avereest, waar broer Stef de coach is. Aanvang om 14:30 uur.

HR