Gisteren speelden de Tricolores van de Noppenweide tegen de Tricolores van de Balk. In de heenwedstrijd namen de Bruchtervelders tamelijk sneaky de drie punten mee naar huis, daar waar de Balkbruggers de overhand hadden. Ook in deze wedstrijd waren de gasten zeker niet de mindere, maar was het achteraf feest in de Noppenveste.

De weergoden hadden voor deze middag het all inclusive weerpakket in petto. Regen, zon, hagel en droge momenten wisselden elkaar af. Het hebben van een tribune bewijst zo weer z’n waarde.

Onder leiding van arbiter Gerwin Maathuis was het Avereest dat de eerste twintig minuten het heft in handen nam en drukte dat bijna uit in een doelpunt, maar de kopbal van Renzo Schipper kon door Koen Godeke maar ternauwernood uit het doel worden getikt.
Daarna een prima kans voor Luc Roeleveld. Na goed voorbereidend werk van Milan Eggengoor werd de kopbal van Luc echter gestopt door doelman Van de Beld.
Avereest bleef naar voetballende oplossingen zoeken en een dieptepass kon door Godeke maar net met een sliding onschadelijk worden gemaakt.
Bruchterveld kwam beter in het spel en na een actie van Benjamins was het Op ’t Ende die zijn schot op de vuisten van Van de Beld zag belanden.
Net voor rust ging eerst een Balkse inzet net naast maar was het aan de andere kant wel raak. Via Luuk en Luc kwam de bal bij Milan, die van dichtbij beheert binnenschoot, 1-0 en meteen daarna was het rust. Een lekker moment om op voorsprong te komen.

Na de thee echter waren de Avereesters beter bij de les dan de gastheren. Binnen de minuut werd een corner van Avereest slecht ingeschat door de Bruchtervelders en Kevin Buiter was er als de kippen bij om de 1-1 binnen te tikken.
Bruchterveld rechtte de rug en na een waarschuwingsschot van Niek op ’t Ende was het even later weer Milan die scoorde. Dit keer goed voorbereidend werk van Luc en Maxim Muusse.
Lang kon er niet van de voorsprong worden genoten. Dawit Baauw zag eerst zijn schot nog via de vingers va  Godeke op de lat belanden, maar het harde afstandsschot van Bram Brouwer was hem te machtig, 2-2.
Het was een boeiend gevecht tussen twee gelijkwaardige ploegen, waarbij het onmogelijk was de uitkomst te voorspellen. Beide ploegen bleven voetballen en de aanval opzoeken al was dat op het zware veld erg moeilijk.
Rond minuut 68 liepen twee spelers elkaar van de sokken in de 16 meter van Avereest. Maathuis liet terecht doorspelen en Eggengoor schoot vanaf een meter of veertien met links hard binnen. Weer de thuisploeg op voorsprong.  Avereest ging verwoed op zoek naar de derde gelijkmaker.
Schoten van Brouwer en Pol eindigden echter in de handen van Godeke. Bruchterveld kreeg meer ruimte maar ook schoten van Muusse en Benjamins troffen geen doel meer.
Zo eindigde deze strijd der Tricolores in een ietwat gelukkige 3-2 overwinning voor de thuisploeg, daar waar een puntendeling wellicht realistischer was geweest.
Na de Daarle-zeperd van twee weken geleden waren dit echter drie heel fijne punten om bij te schrijven.
A.s. zaterdag gaat Bruchterveld op bezoek bij de buren van Hardenberg’85.

HR

Na afloop was er weer een kort interview met trainer Stephan Bloemendal.
Klik op deze link https://youtu.be/dsoWVR2OKMc