Na drie jaar 4e klasse (Noord en Oost) is vv Bruchterveld weer terug in de 3e klasse!
Daarvoor moest het tegen het stugge DKB diep gaan en het spel was niet altijd van even hoog niveau, maar er was 100% inzet en het resultaat was prima. En daar ging het vandaag tenslotte om.

Op sportpark Baalderveld van Hardenberg’85 was het duidelijk dat er weinig wedstrijden in de regio waren. Ruim 600 toeschouwers van de beide clubs maar vooral ook van regio clubs waren ondanks het herfstachtige weer op deze finale afgekomen. Inzet van deze strijd was een plaats in de 3e klasse volgend seizoen.

Onder de prima leiding van arbiter Van Beek en zijn assistenten Baars en Ekkel ging Bruchterveld het beste uit de startblokken. Keeper Mulder van DKB kreeg meteen volop werk. Eerst kon hij een inzet van Koen Otten nog keren, maar na 5 minuten was het dan toch raak. Niels Lubbers kreeg veel vrijheid en prikte de bal netjes binnen.
Bruchterveld in die fase de bovenliggende partij, maar dat beeld veranderde en DKB nam meer het initiatief. Toch waren het opnieuw de Tricolores die scoorden.  Luuk Benjamins poortte zijn tegenstander en met een bekeken schuiver liet hij ook Mulder kansloos.
DKB was niets minder dan Bruchterveld, maar scoren bleek een probleem, tot op slag van rust David van Zandwijk met een knappe actie en dito lob Wouter Huisjes het nakijken gaf.
Voor de neutrale toeschouwer was dit waar met op hoopte, de spanning was terug in de wedstrijd.

Na de thee ging DKB met de wind in de rug nog meer druk zetten. Van de Wetering was dreigend, maar de bal wilde er niet in.
Bruchterveld gokte meer op de counter.  Bij een van deze uitbraken was het opnieuw Lubbers die een voorzet van Benjamins binnen tikte. De marge was weer twee. Zou het nu toch echt gaan  gebeuren?
Het bleef echter spannend, want DKB gooide alles naar voren en er waren meerdere hachelijke momenten voor het doel van Huisjes, maar de doelman was in bloedvorm en pakte bijna alles.
Tien minuten voor het einde gooide Gijs Odink de wedstrijd in het slot met een mooie schuiver in de hoek, 4-1.
Toch kwam DKB nog weer wat dichterbij toen Jordy van Zandwijk van een meter of twintig de bal snoeihard achter de dit keer kansloze Huisjes schoot.
Maar de tijd was te kort om het tij nog te kunnen keren. Na wat blessuretijd was het dan echt zover.
Bruchterveld is terug in de 3e klasse.  Op het veld barstte meteen een enorm feest los. Iedereen ging uit z’n bol. In het clubhuis de Noppenveste werd het feest verder voortgezet met een barbecue, DJ Ramon Soer en Zwarte Jannes.

Het was een raar en emotioneel seizoen. Begin oktober verongelukte eerste elftalspeler Roland Strijker. Dit heeft lang doorgewerkt, maar op een gegeven moment was het ook weer een motivatie om juist voor hém te willen winnen.
In de winter verspeelden de Tricolores erg veel punten, vooral tegen laagvliegers. Maar na het verlies thuis tegen DKB werd er niet meer verloren en boekte het team vijf overwinningen op rij, met een promotie als prachtige beloning.
Volgend seizoen dus weer derdeklasser. Maar worden het wedstrijden tegen Hardenberg’8, SCD’83, Avereest en Lutten? Of toch Kloosterhaar, Bergentheim en Mariënberg?  We zullen het begin juli wel van de KNVB vernemen.

Opstelling:
Huisjes;
Otter, Ros, Otten, Altena;
Roeleveld, Dijk, Van der Veen;
Benjamins (90′ Jonne Lambers), Odink (88′ Nick van der Veen), Lubbers (75’  Richard Snippe)

Foto’s van Jan van der Veen