Vandaag een “6 punten-wedstrijd” tegen onze directe concurrent ASV uit Aadorp, er werd om 14.30 uur afgetrapt op een guur en koud Sportpark de Noppenweide, voor beide teams was winst een must gezien de ranglijst en de tegenstanders om ons heen die wel de nodige punten pakten de laatste weken. Scheidsrechter D. Schoemaker leidde de wedstrijd, slechts 19 jaar maar een topper in spé..!!

Waar we vorig week de complimenten maar niet de punten konden ontvangen voor het goede spel, was het vandaag het omgekeerde, beide teams lieten zien waarom men het zo lastig heeft de laatste weken. Voetballend was het erg matig van beide teams, slordig in de aanname, onzorgvuldig in de passing tel dat bij elkaar op dan krijg je een wedstrijd die alle kanten op kan.

De eerste helft waren de Tricolores wat beter dat resulteerde in wat ( halve ) kansen, in de 28e minuut was het wel raak, een goede voorzet van Roeleveld werd keurig door Lubbers in het linker hoekje gekopt en daarmee kwam er 1-0 op het scorebord. ASV zette wat aan en kwam na een half uur een paar keer dichtbij de aansluitingstreffer maar wisten het net niet te vinden. Vlak voor rust kwam Nick van der Veen nog in botsing met een ASV speler, hij moest met een brancard van het veld, hopen dat het meevalt, beterschap van Bruchterveld zijde..!!

Na rust kwamen de Tricolores slapjes uit de kleedkamer, ASV nu met de wind in de rug zette aan we kwamen bijna niet onder de druk weg, in minuut 50 schoot de linksbuiten na een keurige aanval van heel dichtbij op de paal, komen we gewoon goed weg…oei oei. maar het is wachten op de 1-1,… en die kwam na een goede voorzet over rechts werd de bal onhoudbaar achter Godeke gekopt, ……de wedstrijd bleefmeer spannend dan goed, hoe zou dit aflopen….??

Met een puntendeling schoten beide teams niet veel op dus aanzetten nogmaals, met nog 5 minuten op de klok komt Roeleveld door op de linkerkant hij schiet op de goal, de bal lijkt houdbaar maar gaat toch tegen het net, een belangrijke 2-1 voorsprong en zicht op 3 punten, Bruchterveld speelt de wedstrijd uit en de overwinning komt niet echt meer in gevaar. Nu wel eens de punten maar wat minder complimenten , het zij zo…, gezien resultaten op andere velden was deze winst ook strikt noodzakelijk.

Volgende week uit tegen Voorwaarts, die vandaag Bergentheim opzij zette, dus wederom een uitdaging, succes…!!

BS

Foto’s gemaakt door Jan van der Veen