Na het, wellicht onnodige, gelijke spel tegen Voorwaarts van vorige week deze week de uitwedstrijd tegen DES in Nijverdal.

Bij de warming up bleek dat Tom Bekman niet fit genoeg te zijn om te spelen en dus werd met Koen Dijk op zijn plek begonnen.

De eerste kansen waren voor DES en kreeg men ook via meerdere gevaarlijke corners mogelijkheden. Na 15 minuten werd Bruchterveld voor het eerst gevaarlijk. Luc Roeleveld werd met een steekpass weggestuurd maar de attente keeper was net eerder bij bal. Daarna ontspon zich een duel waarbij beide ploegen niet tot grote kansen kwamen. In de 32e minuut redde de keeper van DES een inzet van Milan Eggengoor.

Bruchterveld had het moeilijk om via goed combinatie voetbal tot kansen te komen, echter in de 39e minuut eindelijk een aanval over meerdere schijven waarbij uiteindelijk de voorzet van Luuk Benjamins niet tot doelpunt kon worden omgezet. Vlak voor rust nog een schot van Luc Roeleveld maar er werd gerust met 0-0.

In de rust noodgedwongen twee wissels bij Bruchterveld. Koen Otten en Milan Eggengoor moesten geblesseerd in de kleedkamer achterblijven. Direct na rust gaf Bruchterveld een onnodige corner weg. De corner werd nog weggewerkt tot net buiten de zestien maar helaas precies in de voeten Sven Dorgelo en die kon ongehinderd de bal in de goal schieten: 1-0. Een onnodige tegengoal in een wedstrijd, en eigenlijk in een seizoen, waarin Bruchterveld moeilijk tot scoren komt, een enorme domper zo vlak na rust. Buchterveld probeerde in de 2e helft deze achterstand goed te maken waarbij ook DES  kansen kreeg om te scoren. Halverwege werd Luc Roeleveld met een mooie pass weggestuurd en op weg naar de keeper. Echter, de grensrechter van DES vlagde ten onrechte voor buitenspel omdat Luc van eigen helft kwam. In de 81e minuut kreeg Julian Smit een kans op de gelijkmaker maar de keeper stopte zijn inzet. Een minuut daarna schoot Julian nog een bal vanaf de zestien net naast. Bruchterveld ging nog aanvallender spelen maar een snelle counter werd vlak voor tijd door Jurre Canter Visscher afgemaakt en daarmee was de wedstrijd beslist.

Uiteindelijk werd de onnodig weggegeven corner net na rust Bruchterveld fataal en creëerde de ploeg te weinig grote kansen om tot scoren te komen.

Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop thuis tegen de buren uit Kloosterhaar. Een driepunter zou een mooie afsluiting zijn van het voetbaljaar 2023.

HS (Henry Snippe)

Na de wedstrijd liet Henry ook onze coach Stephan Bloemendal nog even aan het woord.

Klik op deze link: