Vraag: Heeft FDS kwalitatief de beste ploeg uit de 4e Klasse D Noord?
Antwoord: Ja.

Vraag: Was de nederlaag van Bruchterveld tegen FDS te voorkomen geweest?
Antwoord: Opnieuw ja.

Bruchterveld startte tegen FDS uit Havelterberg goed. Op een scherpe voorzet van Nick Ros kwam spits Gijs Odink net te kort.
FDS heeft een zeer lepe ploeg met enkele technisch zeer begaafde spelers. Elke tegenstoot is dan ook levensgevaarlijk.
Bij een van die aanvallen na ongeveer een kwartier omzeilde een FDS-er handig de buitenspelval. Eerst leek het tij nog gekeerd te worden, maar in tweede instantie kreeg Henrico Greven de bal binnen de 5 meter en uit de draai schoot hij de 0-1 hard binnen.
Voor de rust waren er enkele goede kansen voor de Tricolores te noteren.  Rob Meijerink, Rob Lubbers en broer Niels kregen de bal echter niet tussen de palen. En Jarno Otter kwam letterlijk een haar te kort om de bal in te kunnen koppen.
Een ietwat ongelukkige 0-1 ruststand.
Na de rust eenzelfde spelbeeld en Bruchterveld drukte FDS op basis van een enorme werklust nog verder achteruit. Hierdoor ontstonden opnieuw kansen. De grootste waren voor Rob Meijerink die rond de 60e minuut tot twee keer toe binnen de 16 meter keeper Ben Plat op z’n weg vond.
De 1-1 bleef in de lucht hangen, al waren de counters nog steeds gevaarlijk. Werd FDS bestolen toen een ingeschoten bal op de arm van Reinders kwam en de uitblinkende arbiter Van Tiel uit Enschede  geen penalty gaf? Er was geen video-referee aanwezig, dus het spel ging door.
In de 90e minuut werd de wedstrijd beslist in FDS voordeel. De ingevallen Berjan Altena speelde de bal blind terug op eigen helft richting keeper Wouter Huisjes, maar daartussen liep nog FDS-er Tim van der Aa, en toen Huisjes ook nog verzuimde de bal weg te schieten kon van der Aa de bal van afstand in een leeg doel schuiven.
Conclusie: FDS was op papier de betere ploeg, maar Bruchterveld verdiende zeker een punt op basis van een gezond portie werklust, echter als je zelf zo moeilijk scoort en de goals gaat weggeven, dan wordt het lastig, zeker tegen een topploeg als FDS dat over enkele weken waarschijnlijk al op de platte kar gaat. Als voorschot hierop pakte deze ploeg vandaag ook nog de tweede periode.

Opstelling:
Huisjes; Ros, R.Lubbers, G.Otten, Strijker; Lenters, Reinders (van der Veen), Otter; N.Lubbers (B.Altena), Odink, Meijerink.

A.s zaterdag begint voor Bruchterveld de derde periode met een thuiswedstrijd tegen DKB.
Aanvang: 14:30 uur.