Na het teleurstellende gelijkspel in de uitwedstrijd vorige week zou de thuiswedstrijd tegen SVV’56 de eerste overwinning moeten opleveren. Helaas was ook dit keer één goede helft niet voldoende voor de felbegeerde driepunter.

De Tricolores startten prima tegen de Angstgegner uit Sibculo. Roland Strijker kreeg de beste kans, na een prachtige steekpass van Rink van der Veen, maar mikte in de handen van keeper Jasper.
De 1-0 kwam toch, maar ontstond niet uit een kans, een voorzet van Jarno Otter dwarrelde zomaar bij de tweede paal binnen. Ook daarna bleven er kansen voor de gastheren ontstaan. Opnieuw Strijker en vooral Luc Roeleveld verzuimden de oranjehemden op grotere achterstand te zetten. SVV speelde zelf ondermaats en wist geen enkele kans te creëren.
De rust kwam met slechts 1-0.
Na de rust een heel ander SVV’56.  Bruchterveld reageerde daar niet alert op.  Na slordig balverlies van Niek Dijk belandde de bal bij invaller Wessels die meteen een goede voorzet in huis had en via het hoofd van Niek van Dijk hobbelde de bal in de hoek, 1-1.
Vlak nadat Op de Haar Strijker had afgelost kreeg SVV nog een beste kans, maar Huisjes bracht knap redding.
Met nog zo’n tien minuten op de klok mochten Niels Lubbers en Maikel Ros proberen nog wat te forceren. Otter was echter nog het dichtstbij de 2-1, maar zijn kopbal stuitte op keeper Jasper.
Uit een counter vloog de bal nog een keer voorlangs het doel van Huisjes. De laaste kans was voor Op de Haar. Uit een slimme vrije trap van Van der Veen mocht hij vrij uithalen, zijn schot was echter te gehaast en ging hoog over.
Eindstand 1-1. Op basis van de tweede helft een verdiend punt voor de gasten, maar bij rust had de wedstrijd al beslist moeten zijn.

Volgende week zaterdag speelt Bruchterveld in en tegen Wilsum.

A.s woensdag is de ledenvergadering, aanvang om 20:00 uur!
Komt allen. Zoals reeds eerder gemeld, de bestuurlijke nood van de club is hoog!

Foto’s van Jan van der Veen