Bruchterveld speelde vandaag voor de eerste keer in haar bestaan een officiële wedstrijd op sportpark de Vikkerhoek in Hengelo.  Het idyllisch gelegen sportpark, in een bosrijke omgeving vlak aan het Twentekanaal, was vandaag het decor van een strijd tussen twee ploegen die het moeilijk hebben.

Op  12 oktober 2019 won Wilhelminaschool op de Noppenweide met 2-3 en was daarmee een heuse subtopper.   Deze overwinning was na het afgebroken eerste corona-seizoen overigens geen cent meer waard.
Vandaag was de situatie vooraf iets anders. De “andere Tricolores” uut Hengel hadden slechts 6 punten vergaard, één overwinning en drie gelijke spelen, waarvan vorige week heel knap 1-1 uit bij Hellendoorn.
De echte Tricolores hadden 12 punten, maar wel twee ongelukkige nederlagen op rij tegen min of meer gelijkgestemden. De 3-4 in extremis vorige week zorgde voor een grote domper.

De wedstrijd van vandaag stond onder leiding van arbiter Joost Soeter. De gasten namen het initiatief en kregen ook de eerste kansen. De jongste defensie van de 3e klasse D had het niet gemakkelijk.  Na ruim een kwartier belandde een pass van Nick van der Veen zomaar in de voeten van een tegenstander, met enig onfortuin werkte Pim Zengerink de bal via de kluts niet in maar over het doel.
Een grote tegenslag voor de gasten was de enkelblessure die Luc Roeleveld opliep op het soppige veld. Koen Dijk was zijn vervanger.
Wilhelminaschool voerde de druk op en Tom Odink kon maar net de bal voor de lijn wegwerken.
De eerste beste kans voor Bruchterveld leverde meteen 100% rendement op. Lesley op de Haar werd aangespeeld in de zestien meter en ging gestrekt over de knie.
Strafschop en Lesley voltrok het vonnis zelf feilloos, 0-1 na 35 minuten.
Hierna kantelde de wedstrijd wat. Eigen fouten leidden echter tot kansen voor de Scholieren. Balverlies van Julian stelde Rick Brinker in staat de bal over Koen op de lat te krullen, bij de rebound die in het doel belande werd echter opzichtig hands gemaakt, dus dit feestje ging niet door. Op slag van rust werd een indraaiende vrije trap net over getikt.
De rust kwam met een voordelige 0-1 voorsprong voor de gasten.

Na rust hadden de gastheren moeite het spel te maken. Bruchterveld loerde vooral op de counter. Na een super uittrap van Koen Godeke belandde de bal uiteindelijk bij Rutger Dijk, maar diens uithaal eindigde op de kruising. Een paar minuten later weer zo’n counter resulterend in een vrije trap op 17 meter van het vijandelijke doel.
Dit was weer een klusje voor Lesley. Keeper Nick Weegink kreeg z’n vingertoppen nog aan de bal, maar deze ging kneiterhard in de kruising, 0-2.
Hierna voerden de Scholieren de druk op en kreeg Koen Godeke weer alle kans te laten zien waar hij erg goed in is, namelijk ballen tegenhouden.
Met nog zo’n tien minuten op de klok was de accu leeg bij Lesley en werd hij vervangen door Richard Snippe.
Een invaller van WS en Smit kregen nog halve kansen, maar in de stand kwam geen verandering meer.

Uiteindelijk een verdiende overwinning, die als teamprestatie tot stand kwam. Als iedereen het op kan brengen zichzelf weg te cijferen voor het team en 90 minuten kan concentreren, dan zijn dit soort overwinningen gewoon mogelijk. De nonchalance die er echter zo nu en dan in sluipt moet eruit, want volgende week zal titelkandidaat Oranje Nassau dit keihard afstraffen. Laat dit naast de feestvreugde ook een goede les zijn.

Interview met Job Lamberink na afloop:

Foto’s gemaakt door Jan van der Veen