Gisteren de wedstrijd Bruchterveld tegen SVVN uit Nijverdal op het programma, afgetrapt werd er om 14.30 uur onder leiding van scheidsrechter Geubels.

Deze dag maar een plekje op de tribune gezocht, wederom veel wind op ons mooie sportpark, gelukkig niet dezelfde omstandigheden als vrijdag, dan was voetbal onmogelijk geweest. Maar er stond toch nog wel een straf windje, plus het hobbelige veld niet de ideale omstandigheden voor een voetbalwedstrijd maar niet gezeurd we mogen weer de wei in.

Op de tribune links naast mij de fanatieke Bruchterveld aanhang en rechts van mij dhr. Hallink een alleraardigste ouwe trouwe SVVN supporter, dus opletten geblazen om alles te noteren voor het verslag anders vergeten we wat……

Wat betreft de eerste helft hoef ik niet zolang uit te wijden, de Tricolores spelen letterlijk en figuurlijk tegen de wind in, we krijgen geen vat op de tegenstander maar nog minder op ons eigen spel. We krijgen de doelpunten nogal makkelijk om de oren, de 0-1–vanuit een ingooi in minuut 11, staan we gewoon niet goed op te letten met zijn allen, na 15 minuten weet Odink de bal nog net weg te koppen even later redt Godeke knap op een vrije trap. Helemaal niks van Bruchterveld dan de eerste helft……? Ja na half uur krijgt Dijk ( R) nog een kansje maar helaas, SVVN krijgt nog cadeautje van Smit die na een vrije trap  de bal zomaar aan de Groen-Witten geeft maar dit loopt nog goed af.

Vijf minuten voor rust lange bal richting de SVVN voorwaartsen, Nijman maakt wel erg licht contact met de tegenstander maar scheidsrechter Geubels wijst gedecideerd naar de stip, Godeke krijgt nog bijna zijn vingers achter de bal maar helaas, 0-2. Maar de gifbeker, wat betreft de eerste helft, is nog niet helemaal leeg SVVN zet nogmaals aan de bal wordt rondgespeeld en de afgemeten voorzet wordt door Remy alleen op de Wereld ingekopt. Rusten met een 0-3 achterstand, tja…. Links naast mij zit men onderuitgezakt glazig voor zich uit te kijken, rechts naast mij zit dhr. Hallink nog en zegt:  “Die Nijverdallers denkt a dat ze d’r bint, maar let moar op ik heb ze vaker zien knooi’n”…. Ik bedank hem voor het sympathieke medelijden maar heb er niet veel vertrouwen meer in.

Na de thee hebben de Tricolores de wind in de rug misschien dat we toch nog wat van deze wedstrijd kunnen maken, eerst nog flinke botsing van Godeke met de SVVN spits het lijkt ernstig maar gelukkig kunnen beide het spel hervatten. Bruchterveld weet na rust elkaar toch wat beter te vinden wat heet….Rutger Dijk maakt met een fraai schot de 1- 3 te maken twee minuten later nog een kans voor hem, maar op de Haar weet met een droog schot de 2-3 te maken. Links naast me beginnen ze weer wat praatjes te krijgen, rechts naast met kijkt dhr. Hallink mij aan en zegt : “Nou wah hek oe zegt…..” Koen Dijk krijgt nog een kop kans, net niet zuiver genoeg, dan lange cross bal  precies op de voet van Lubbers ( net in het veld gekomen voor Odink), die wordt licht geraakt in de 16,  maar Geubels wijst wederom gedecideerd naar de stip en op de Haar maakt geen fout. Stand 3-3 lekker potje nu hoor.

Bruchterveld weet vanuit geslagen positie weer in de wedstrijd te komen en SVVN zijn wil op te leggen, een overduidelijke terugspeelbal van SVVN wordt niet bestraft, de scheidsrechter denkt dat is mij veel te veel gedoe zo vlak veur de goal en wuift dit ten onrechte weg. Langzaamaan begint SVVN de schrik weer te boven te komen en dhr. Hallink kan weer even van het zuurstof af….

Keeper Godeke moet nog paar keer reddend optreden en de wedstrijd  blijft ontzettend spannend,…. maar u raad het al, na alweer een ingooi van SVVN wordt de bal door 10 man doorgekopt, geschampt enz. en komt uiteindelijk bij een Nijverdaller terecht die het buitenkansje erin puntert, 3-4 …..grrrrr.

Nijman gaat er geblesseerd af en Lambers komt er in en weet de bal nog meerdere malen goed door te koppen met dat lange lijf, dit levert nog een paar mogelijkheden op maar helaas scheidsrechter Geubels vind het welletjes en fluit af, vreugde en teleurstelling op het veld. Na een 0-3 terugkomen tot 3-3 dan is het allemachies balen dat je uiteindelijk nog aan het kortste eind trekt… ik feliciteer dhr. Hallink en zie hem 28 mei in Nijverdal waarschijnlijk wel weer.

De korte analyse van trainer Lamberink nadien: “Met twee goals tegen na een ingooi is het duidelijk  dat we niet goed staan, daarnaast spelen we de eerste bal ook veel te snel diep, dit is voor een tegenstander makkelijk te verdedigen. We zijn ook zeker niet scherp genoeg de eerste helft, de tweede gaat na wat omzettingen en de wind in de rug een stuk beter”.  Vanaf dat moment wordt er ook gevoetbald volgens Job. Bruchterveld zit nu wel in een fase dat we punten moeten gaan pakken, op de ranglijst doen ploegen om ons heen dat wel.
Dus volgende week  op naar Wilheminaschool en leren van deze wedstrijd.
De wedstrijd van vandaag is gefilmd en zal op Youtube verschijnen, dus voor beide trainers ( en anderen natuurlijk) de mogelijkheid om nog eens terug te kijken.

BS

Foto’s gemaakt door de jarige Jan van der Veen (van harte Jan).