Uit bij SVV’56 heeft Bruchterveld het traditioneel lastig. Dit seizoen worstelen de Sibculoërs echter nog meer dan de gasten. Vooraf was het dan ook lastig een voorspelling te geven van de uitslag.

Beide teams misten nogal wat spelers door blessures en wintersport. Het was SVV dat al in de eerste minuut van zich deed spreken. De Tricolores waren nog niet goed bij de les, maar keeper Huisjes tikte een schot fraai uit de onderhoek. Na een kwartiertje de eerst kans voor de gasten middels een harde vrije trap van Op de Haar net langs de kruising. En even later werd een corner netjes door Otter verlengd, maar werd de bal voor de lijn weggewerkt.
Na een half uurtje werd Niels Lubbers vervangen door Rik Lenters.
Bruchterveld had ondertussen wel een overwicht zonder dat er grote kansen ontstonden. Maar enkele minuten voor rust werd de score dan toch geopend. Een vrije trap van Op de Haar verdween achter de matig opgestelde keeper. En even later was er zelfs een grote kans op de 0-2, maar een overtalsituatie werd matig uitgesteld.
Meteen na rust werd de wedstrijd beslist.  Op de Haar stuitte nog op de keeper, maar deze was kansloos op de rebound van Roeleveld.
Meteen na de 0-2 even wat onachtzaamheid in de Bruchtervelder defensie en werd een bal net naast het doel van Huisjes gerommeld.  SVV probeerde wel meer naar voren te spelen, maar was onmachtig en gaf de Tricolores steeds meer ruimte.
Uit een prima steekpass van Roeleveld tikte Op de Haar zijn tweede van de middag achter de SVV doelman, 0-3. Bijna vanaf de aftrap bood Op de Haar een niet te missen kans aan Benjamins, maar deze vond toch de keeper op zijn weg.
Met nog z’n twintig minuten op de klok kwamen de jongelingen Richard Snippe en Nick van der Veen in het veld voor Benjamins en de leeggespeelde Op de Haar.
De weer ouderwets opstomende linksback Nick Ros was na een goede combinatie met Snippe dichtbij de 0-4, echter zijn inzet ging net naast via de keeper. Vlak voor tijd kwam zijn score er alsnog.
Opnieuw goed voorbereiedend werk van Snippe en een punter van Ros waren de ingrediënten voor de 0-4 en Ros’ eerste doelpunt in het eerste van Bruchterveld.
Nick van der Veen had het slotakkoord. Met een typische spitsenactie stond hij aan het eind van een snelle uitbraak en plaatste bal netjes in de lange hoek. Ook voor hem de eerste officiële score in het eerste.
Al met al een hele duidelijke overwinning die zelfs nog ruimer uit had kunnen vallen als er wat scherper met de mogelijkheden was omgegaan.
Maar na de mindere resultaten van de laatste maanden was deze overwinning weer zeer welkom.
Vanaf nu weer omhoog kijken en voorbereiden op de volgende tegenstander en dat is Dieze West op 2 maart a.s.

Opstelling:
Huisjes;