Vandaag de derby Bruchterveld – Bergentheim. Voor de Tricolores een must om weer eens een driepunter te behalen. Aan de kansenverhouding lag het ook niet, maar wel aan het benutten van de kansen.
De aftrap was voor een 11-tal jeugdspelers die hand-in-hand met de eerste-elftalspelers het veld op kwamen. Door mooi samenspel werd de bal in het Banthum doel gewerkt.
Een goed voorbeeld voor de mannen van het vlaggenschip.

Nadat arbiter Mulder voor de eerste keer had gefloten was de eerste kans was voor de gasten, Merjenburg schoot net naast. Daarna was het Bruchterveld dat de wedstrijd bepaalde. Luuk Benjamins gaf een perfecte voorzet, Lesley op de Haar’s aanname was knap en zijn afronding beheerst, 1-0 na tien minuten. Eindelijk een vroege voorsprong.
Ondertussen stak de wind behoorlijk op en Bruchterveld had tegen de wind in de controle over de wedstrijd. Bergentheim creëerde niks, tot vlak voor de rust de bal in de zestien voor Huisjes belandde bij Buitenhuis. Iets teveel ruimte gegeven en hij tikte uit de draai de 1-1 binnen. Zuur voor de gastheren. Op slag van rust leek Benjamins na goed stoorwerk op weg naar de 2-1, maar het hobbelige veld en iets te lang treuzelen gaven de Bergentheimers de mogelijkheid de kans onschadelijk te maken.

Waren voor de rust de verhoudingen in het voordeel van de Bruchtervelders, na rust was het aanvankelijk Bergentheim dat de lakens uitdeelde. Tot kansen leidde dit niet, tot de 56e minuut. De derde kans voor de groen-witten en meteen ook de tweede goal. Hoezo effectief bezig?
Het moet gezegd worden dat de combinatie door het centrum fraai was en de afronding van Ronnie Hakkers beheerst, 1-2.
Hierna beperkte Bergentheim zich tot verdedigen. En dat deden ze met verve. Kansen kregen ze ook niet meer.
In het laatste halfuur kregen de Tricolores wel diverse kansen en vrije trappen, echter telkens lag er een verdediger of keeper Rolf Timmer in de weg. Met name de goalie was de grootste hindernis.
Een doelman staat er om ballen tegen te houden, daarover geen misverstand. Onze buren mogen deze doelman vandaag echter extra bedanken voor zijn puike prestatie. Hij zorgde ervoor dat er geen puntverlies werd geleden.
Bruchterveld opnieuw met lege handen en Bergentheim voor de tweede keer dit seizoen met de drie punten aan de haal, waar een puntendeling wederom minimaal terecht was geweest.
Het is even niet anders.

Nu twee weken geen competitieprogramma.
Op 7 maart gaan de Tricolores op bezoek bij Hellendoorn, aanvang 14:30 uur.

De balsponsor vandaag was LOGITREX Carco Solutions. Hartelijk dank!

Foto’s van Jan van der Veen