Bruchterveld had thuis met 3-0 gewonnen van een destijds nogal gehandicapt AJC’96. Inmiddels heeft deze ploeg wat meer punten verzameld, maar bleven de Tricolores op 6 punten hangen.
Vorige week was de rode lantaarndrager dicht bij een verdiend punt, maar vandaag lukte het ook echt.

AJC’96 uit was een onderdeel van “Ontdek je plekje 2020”. Een mooie route bracht ons op sportpark ’t Hannekerveld in het lommerrijke Losser. Een fraaie kantine en een wat platgetrapt kunstgrasveld, maar wel met verlichting, wat vanwege de onzalige aanvangstijd van 15:00 uur wel van pas kwam.
Bruchterveld had de selectie voor het eerst in deze competitie (na 14 wedstrijden!) compleet. Los even van Thijs Nijman, die hard aan z’n herstel werkt en die we hopelijk in de laatste wedstrijden nog weer op het veld mogen zien.
AJC’96 heeft een heel aardig team op de been als het compleet is. Dat bleek al meteen. Na amper een minuut lag de bal al achter Huisjes in het net. Een peer naar voren, de rechterspits die Nick Ros uitspeelt en zijn schotje gaat via de handen van Huisjes in het doel.
Een domper die we nu net niet konden gebruiken. Maar het voordeel van zo’n vroege achterstand is dat je nog 89 minuten hebt om ’t te herstellen.
Tien minuutjes later schoot Rienk van der Veen rakelings naast na een goede aanval over links. Meteen daarop mochten de Tricolores niet klagen dat arbiter John Schumer een op het oog zuivere treffer van AJC afkeurde vanwege een door hem geconstateerde duwfout.
Bruchterveld kon maar moeilijk gevaarlijk worden. Een kopballetje van Van Laar verontrustte de AJC doelman niet. Aan de andere kant kopte een AJC-er na een indraaiende vrije trap net naast.
Na een half uur kon Huisjes met de voeten redding brengen nadat de linksbuiten een lange bal perfect in een keer meenam en de verdedigers z’n hielen liet zien.
Nog een schot net voorlangs het AJC doel van Roeleveld en de rust kwam met een toch wel verdiende 1-0 voorsprong voor AJC.

Na rust vooralsnog geen wijzigingen aan Bruchterveld kant.
Weer binnen de minuut een vrije kopbal voor AJC, maar Huisjes stond nuttig in de weg.
Na 7 minuten was het echter Roeleveld die de handen op elkaar kreeg. Hij draaide zich prima vrij en zijn zwabberschot van een meter of twintig was de doelman te machtig, 1-1.
Een verrassende, maar o zo welkome gelijkmaker.
Even later een door Schumer niet bestrafte overtreding waardoor een AJC-er vrij baan kreeg naar Huisjes, die opnieuw een treffer voorkwam. Een van de weinige fouten van de arbiter deze middag.
Na 68 minuten kwam Julian Smit voor Niek Dijk en daarmee ook wat meer pit aan Bruchterveld kant.
Balverlies in de opbouw over links leidde helaas echter opnieuw tot een tegentreffer. Het moet gezegd worden dat AJC dit goed uitspeelde en de 2-1 was een feit.
Koen Dijk en Richard Snippe kwamen Lesley op de Haar en de geblesseerde Marco van Laar vervangen.
Bruchterveld gooide steeds meer op de aanval, het had niks te verliezen. En dan moet het een beetje meezitten als je er voetballend niet doorheen komt. Eerst nog een fikse kopkans voor AJC, maar de bal ging net naast. Met nog twee minuten op de klok een corner voor Bruchterveld. De afvallende bal werd ingeschoten door Koen Otten, de bal ging op de hand van een AJC-er, Schuler dacht er even over na en besloot toch tot een penalty.
De man die ’t overkwam zei nog: “Ik kom uut Losser en ik weet van niks…..”, maar de arbiter was onverbiddelijk.
Otten zelf hield het hoofd koel en bracht vanaf elf meter het niet meer verwachte punt toch binnen, 2-2.

Een mooie opsteker in de aanloop naar de derby van volgende week thuis tegen Bergentheim.

Foto’s van Jan van der Veen