Bij de een-na-laatste wedstrijd van dit seizoen stond er voor beide partijen nog van alles op het spel.
Rijssen Vooruit kon bij winst nog vierde worden en Bruchterveld had nog de kans tweede te worden.

De opening van Bruchterveld was goed vanaf het beginsignaal van arbiter Simmelink, maar na een kwartiertje kwam RV beter in het spel. RV speelde niet echt beter voetbal, maar was wel steeds feller en sterker in de duels. Tweede ballen waren vaak voor de geel-zwarten.
Na 20 minuten kreeg handenbindertje René Kroezen de bal op zo’n 35 meter van het doel en haalde vol uit. Met behulp van het hobbelige veld ging de bal in de hoek achter de vertwijfeld grabbelende Huisjes.
Even later een zelfde situatie, maar nu was Huisjes ter plaatse en ging de rebound naast.
Toch viel de 2-0 na 33 minuten toen een bal niet goed werd weggewerkt en Kroezen zich opnieuw niet bedacht en vol uithaalde.  Geen uitgespelde kansen en toch twee keer scoren, dat is ook een kwaliteit. De gasten voetbalden dan optisch beter, maar misten in de 16 meter de scherpte.
Na rust vooralsnog weinig verandering, al speelde Bruchterveld wat dwingender. Rob Lubbers was met een kopbal nog het dichtsbij de 2-1.
Na 65 minuten kwamen Bas Waterink en Roland Strijker in het veld voor Niels Lubbers en Niek Dijk.
Meteen kwam er meer reuring in het spel. Bas Waterink maakte wat oorlog in de zestien, iets wat er voordien aan ontbrak.  Amper twee minuten later schoot Luc Roeleveld hard op keeper Jessie de Moor, de rebound werd door Gijs Odink binnen gefrommeld, 2-1.
Even later tikte de Moor een vrije trap van Op de Haar uit de kruising. De volgende actie was van Odink, maar ondanks een goede controle ging het schot hoog over.
Ruim 10 minuten voor het einde was Bas Waterink erg alert bij een voorzet van Strijker, maar hij gleed de bal naast het doel. Ondanks veel druk op het doel van RV, kwam er in de stand geen verandering meer.

De Rijssenaren waren terecht erg blij met de driepunter, bij winst volgende week op buurman SC Rijssen gaan ze DKB voorbij en is na-competitie een feit.
De Bruchtervelders kregen opnieuw een les in effectiviteit. Vooral de tweede helft werd er goed gevoetbald, maar die bal moet ook een keertje tussen de palen.
De derde plaats in de eindstand is nu een feit. De wedstrijd volgende week tegen Avereest is om des keizers baard.
Op 2 juni begint dan de nacompetitie met een thuiswedstrijd (om 17:00 uur ivm jubileumactiviteiten) tegen Oeken, Harfsen of Glanerbrug (derde in 4E). Winst is dan noodzakelijk om op 9 juni opnieuw te mogen aantreden tegen een nog onbekende tegenstander (uitwedstrijd). De winnaar van deze wedstrijd promoveert naar de derde klasse.
Kom op Bruchterveld, geef jezelf dat jubileumcadeau!

Opstelling vandaag:
Huisjes;