Vanavond speelden Bruchterveld en SCD’83 een oefenpot tegen elkaar.
De Tricolores hadden maar liefst 8 andere spelers aan de aftrap dan afgelopen zaterdag. Ook aan SCD kant kregen enkele niet-basisspelers een kans.

Geheel volgende de nieuwe regels waren er buiten de pers geen toeschouwers aanwezig (zie foto).
Onder leiding van arbiter John Schumer ontspon zich een levendige wedstrijd, waarbij SCD overrompelend begon en de achterhoede van Bruchterveld behoorlijk in verwarring bracht. Al binnen 1 minuut kreeg een SCD-er vrije doorgang, maar hij vond Kevin op z’n weg. Matig opruimen zorgde ervoor de bal als  nog in het doel belandde, 0-1.
Na zo’n 10 minuten kwamen de Tricolores wat beter in het spel, al ging het allemaal wel in de hoogste versnelling en erg druk.
Na ruim een kwartier balverlies op het middenveld, maar SCD profiteerde in de counter niet.
Bruchterveld drong wat verder aan met schoten van Niels Lubbers, Koen Dijk en Tom Odink. En even later waren Niels en Richard Snippe er langs, maar weer geen doelpunt.
Net op ’t halfuur werd Tom net buiten de zestien onderuit geschoffeld. De dader kwam er zonder kaart van af.  Toch werd SDC er voor gestraft, want Niels Lubbers kegelde de bal langs de muur in de bovenhoek, een fraaie treffer, 1-1.
Bruchterveld had nu duidelijk het betere van het spel. Een SCD-er was dusdanig van de leg, dat hij een terugspeelbal met een stuit boven z’n eigen doelman bovenop de lat zag belanden.
Na een corner nog een harde inzet van Marco van Laar, maar de keeper lag in de goede hoek.

Na de rust (op het veld en geen thee maar sportdrankjes) begonnen beide ploegen net als de eerste helft. De Tricolores nog niet helemaal bij de les en SCD meteen gevaarlijk, maar het schot ging over.
Hierna kregen Tom Odink en Niels Lubbers het op de heupen. In de 49e en 51e minuut was Tom twee keer de aangever en Niels twee keer de afmaker, waarvan de eerste met het hoofd. Mooi uitgespeelde goals.
Na ruim een uur spelen een counter van SCD, maar ook met twee man vrij voor Kevin wist men deze niet te passeren.
Meteen erop kwam Nick Ros (terug van een blessure) z’n naamgenoot Van der Veen vervangen om weer wat wedstrijdritme op te doen.
Spits Koen Dijk kreeg nog enkele aardige kansen, maar het geluk was niet aan z’n zijde vanavond.
SCD had er een spits bij gezet en drong wat meer aan. Na ruim 70 minuten belandde een voorzet van SCD op de lat. Dat was de voorbode van de 3-2 die enkele minuten later alsnog viel. Slordig balverlies op het middenveld (niet de eerste keer vandaag) werd nu middels een snelle counter wel afgestraft.
In de laatste minuut gooiden de Voarters alles naar voren, maar verder dan een snoeiharde pegel via de vingers van Kevin net over de lat en nog twee corners kwam het niet.

Een nuttige oefenzege waarbij enkele spelers zich duidelijk in de picture speelden en trainer Job Lamberink stof tot nadenken hebben gegeven.

Opstelling:
Kevin op de Haar;
Marco van Laar, Jonne Lambers, Nick vd Veen (61’Nick Ros);
Richard Snippe, Maikel Ros, Niek Dijk, Niels Lubbers, Julian Smit;
Tom Odink en Koen Dijk.

A.s. zaterdag spelen de Tricolores om 15:15 uur op sportpark Baalderveld tegen Hardenberg’85.
Uw reporter hoopt er weer bij mogen te zijn.

HR