In de de eerste officiële wedstrijd van het nieuwe seizoen was ATC’65  (zaterdag) de tegenstander.
Verder gaan we de de komende weken vv Daarlerveen en PH1885 nog tegenkomen in de poulefase van de bekerstrijd.

Deze 4e klasser (1 jaar oud op zaterdag) bleek het afgelopen afgebroken seizoen als een van de beteren in de 4e klasse.
En wat is het verschil tussen de onderste vier uit de 3e klasse en de bovenste vier uit de 4e klasse ? Niet groot.
Dat bleek ook vanmiddag.

Bruchterveld begon in de volgende opstelling:
Koen Godeke;  Jesse Godeke, Thijs Nijman, Marco van Laar, Nick van der Veen;
Julian Smit, Niek Dijk, Rutger Dijk, Luc Roeleveld;
Luuk Benjamins, Tom Odink.
Nick Ros (geblesseerd) en Rienk van der Veen (werk) waren afwezig.

De beginfase was er een van aftasten.
Het eerste wapenfeit van de thuisploeg was in de 13e minuut met een dubbele combinatie over rechts via Jesse en Tom. Tom besloot de actie met een schot dat door de keeper uit de hoek werd getikt.
De eerste echt geslaagde actie van de bezoekers was ook meteen raak. De aanvoerder was Thijs te slim en te snel af en liftte de bal langs Koen Godeke in de lange hoek. Een technisch knappe goal, 0-1.
Na 34 minuten slingerde de ATC nr. 11 door de Bruchterveld verdediging, maar zijn schot werd goed gepareerd door Koen Godeke.
Amper 3 minuten later was er de slimme steekpass van Tom  Odink op Luuk Benjamins in de zestien meter. De verdediger was te laat en Luuk ging neer. De grillige spits schoot zelf de toegekende penalty onberispelijk binnen, 1-1.
Meteen erna onderschepte  diezelfde Luuk een slappe pass binnen de ATC gelederen, maar helaas vond hij de goalie op z’n weg.
Vlak voor rust nog aan beide kanten een kans. Roeleveld werd door Niek Dijk knap vrijgespeeld, maar zag z’n strakke schot gekeerd zien door de doelman.  Aan de andere kant werd een goede voorzet over gekopt door een der ATC spitsen.

Na de rust kwam de opvallend sterk spelende Nick van der Veen over links op, maar uit zijn pass zag Roeleveld zijn schot net voorlangs gaan.
Na een uur spelen werd er gewisseld.  Niels Lubbers en Richard Snippe kwamen Tom Odink en Jesse Godeke aflossen.
Tien minuten later namen de gasten opnieuw de leiding. De rechtsback kon ongestoord opstomen en diens afgemeten voorzet  werd door de spits/aanvoerder knap binnen gewekt bij de eerste paal, 1-2.
Opnieuw een wisselmoment: Jonne Lambers voor Thijs, Lesley op de Haar voor Luuk, Koen Dijk voor z’n broer Niek.
5 minuten later was het gelijk. Nick van der Veen beloonde een prima aanvallende actie met een dito voorzet en bij de tweede paal was het voor Niels Lubbers een makkie de 2-2 binnen te glijden.
Hierna waren er nog een paar gevaarlijke acties van de gasten, als werden deze ingeleid door nonchalance aan de kant van de Tricolores. Een ziekenhuis terugspeelbal bracht de ATC spits in kansrijke positie. Marco van Laar kon alleen ten koste van een gele kaart corrigeren. En even later was Koen Godeke op tijd toen een fout in de eigen opbouw bijna werd afgestraft met een messcherpe counter.
Na 90 minuten exact vond arbiter John Schumer het welletjes. Voor de Tricolores was deze 2-2 uitslag ook wel het maximale gezien de wedstrijd. De gasten waren voetballend wat beter, conditioneel hadden de Tricolores meer in hun mars.
Bij de thuisploeg was er nog teveel sprake van ren-je-rot.  Een mooi programma op  TV in vroegere jaren, maar niet iets voor op de groene mat.  Jeugdig enthousiasme genoeg, maar soms ook gewoon te weinig overzicht en rust in het spel.
Heb je veel jeugd, dan moet de ervaring natuurlijk ook groeien.
We hebben nog twee wedstrijden om te groeien naar de competitiestart uit tegen Oranje Nassau op 19 sept.

A.s. zaterdag speelt vv Bruchterveld voor de beker uit tegen vv Daarlerveen, dat vandaag nipt verloor van PW1885 (2-1).

HR