Na twee heel moeilijke weken waarin er niet werd gevoetbald, kon het eerste van vv Bruchterveld voor het eerst weer de wei in. Het resultaat mocht er zijn met een dikke overwinning op sc Daarle.

Voor de wedstrijd was er een indrukwekkend eerbetoon aan de twee weken geleden verongelukte Roland Strijker, speler van het eerste elftal van vv Bruchterveld.
Na het doelpunt van pupil van de week Jula Veneman was de toon van de wedstrijd gezet. De spelers van Bruchterveld speelden onder het toeziend oog van de familie Strijker een prima wedstrijd  en lieten het arme Daarle geen enkele kans.
Het wedstrijdbeeld was vanaf het begin een eenrichtingsverkeer. Enerzijds zeker de verdienste van de gastheren, maar de gasten uit Daarle waren onmachtig en konden geen enkele gevaarlijke actie creëren.
Het was wachten op de 1-0 en dat dit nog tot de 21e minuut duurde was een klein wonder.
Koen Otten stuurde Luuk Benjamins de diepte in en deze werd in een duel ten val gebracht binnen de zestien. Aanvoerder Otten wist wel raad met de door arbiter Wim van der Velde toegekende penalty, 1-0.
Nadat Luc Roeleveld zowaar bijna scoorde met het hoofd, was het Luuk Benjamins die de 2-0 leek te maken, maar keeper Martijn Valk redde in twee instanties. Vlak voor rust werd de eenzijdige wedstrijd beslist binnen twee minuten.  Eerst was daar Benjamins, die knap werd aangespeeld door Otten. Hij kapte en schoot hard raak. En binnen de minuut was het Luc Roeleveld die vanaf 30 meter Valk kansloos liet.  Een comfortabele 3-0 ruststand , die ook zomaar het dubbele had kunnen zijn als er minder slordig  met de geboden mogelijkheden was omgesprongen door de Tricolores.

Na rust  eerst even weer een gewentijd. Maar na 8 minuten ramde Benjanins de 4-0 hoog in de lange hoek. En drie minuten was hij er als de kippen door de rebound binnen te schieten toen een schot van Roeleveld in eerste instantie nog werd gestopt door Valk.
Met een 5-0 stand durfde trainer Keuken wel wat wissels toe te passen. Max Smit kwam voor Niels Lubbers en Maikel Ros voor Niek Dijk.
Daartussen werd een voorzet van Benjamins net gemist door de hardwerkende, maar weinig gelukkig spelende Gijs Odink, maar verdediger Stefan Reefhuis was zo vriendelijk de bal achter z’n eigen doelman te koppen.
Men nog zo’n tien minuten op de klok was het wederom Roeleveld die van zich liet spreken. Met een droge zwabberbal trof hij doel vanaf 20 meter in de korte hoek.
De laatste goal kwam voort uit een ingooi, de bal kwam bij de ingevallen Op de Haar, die de bal met de borst panklaar legde voor de inkomende Maikel Ros, die op zijn beurt de bal hard achter Valk roste.
Al met al een prima overwinning na twee ellendige weken. Bruchterveld is komend weekend weer vrij en over twee weken komt het behoorlijk versterkte vv Daarlerveen naar de Noppenweide.

Opstelling:

Huisjes;
Otter, Otten, Nijman, Altena;
Roeleveld, Van der Veen, Dijk (61’ M.Ros);
Benjamins (67’ Benjamins), Odink, Lubbers (60’Smit)

Foto’s van Jan van der Veen