Zaterdag a.s staat er een thuiswedstrijd op het programma tegen de nr.10 van onze competitie ’s Heerenbroek.  Aftrappen om 14.30 uur, de wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter G. Maathuis.

“s Heerenbroek speelde in 2018 haar laatste competitiewedstrijd uit tegen hekkensluiter Daarle, en wist daar ternauwernood te winnen  met 1-2. De ploeg van scheidend trainer Wim Groen scoort dan niet aan de lopende band, 13x tot vandaag, maar krijgen er ook verrekte weinig tegen 12x hoefde keeper Visscher maar te vissen…minste tegengoals in deze competitie, de heen wedstrijd speelden we gelijk met 1-1.

Met 10 wedstrijden en 13 punten zitten de Groen- Zwarten ons in de nek te hijgen, wij hebben immers 16 punten uit 12 wedstrijden behaald.

De Tricolore’s draaien tot nu toe een stroef seizoen, dat is nu wel bekend, waar het andere jaren altijd meedeed in de bovenste regionen staan we nu op plek 9 met 16 punten, alle smaken goed verdeeld, 4x winst, 4x gelijk en 4x verlies.

Vorige week een gevoelige remise tegen laagvlieger MVV “69, morrend publiek, teleurgestelde spelers gingen zelfs onder de wedstrijd met het thuispubliek in discussie, resultaat hiervan was uiteindelijk maar 1 punt, jammer…!!

Dat er wel wat geroepen wordt van de kant is niet te voorkomen, Bij een geslaagde actie volgt er vaak een applaus en soms ook nog gejuich, bij een wat slechter optreden wordt er ook wel eens wat minder enthousiast gereageerd. Als speler van een eerste elftal sta je nou eenmaal wat meer in de picture, je kan als speler daar je oren naar laten hangen of je kiest voor “het ene oor in en het andere weer uit”…..maar de speler mag er vanuit gaan dat het niet persoonlijk bedoeld is maar juist een aanmoediging is om het team weer vooruit te helpen, op het veld ligt immers de oplossing.

Nog maar even een quote van ons aller voorbeeld JC:

Er zijn veel mensen die kunnen zeggen dat een ploeg slecht speelt, er zijn weinig die kunnen zeggen waarom een ploeg slecht speelt, en er zijn slechts een paar mensen die kunnen zeggen wat er moet gebeuren om ze beter te laten spelen”

Bruchterveld kan vandaag een herstart maken in de competitie, we zijn het heus niet verleerd kom nou toch zeg…. Ambities, plannen,  enz. “eem an de kante d’r met”, alleen die mannen in dat Groene shirtje om 14.30 uur zijn nu even van belang, samen met de trouwe supportersschare laten we zien wie wij zijn….kom op Bruchterveld…!