A.s zaterdag ontvang vv Bruchterveld met AJC’96 een voor hen geheel onbekende tegenstander.

De Achilles Juliana Combinatie werd, zoals de naam reeds doet vermoeden, opgericht in 1996 en lijkt dus nog een jonkie in het amateurvoetbal.
Ze trappen echter al tegen een bal in Losser sinds de eerste wereldoorlog. Zoals zo vaak veranderde de naam door de jaren heen nogal eens. De laatste fusie was er een tussen vv P.J. (Prinses Juliana, van 1920) en vv T.A.R. (Tot Achilles Roem, van 1924). Prachtige clubnamen hadden ze vroeger toch.
In 2017 ging de club voor het eerst op zaterdag voetballen en dus beginnend in de vierde klasse. Daarvoor speelde het op zondag in de derde klasse.
Na een jaartje zaterdag-gewenning in de vierde klasse (6e plaats geëindigd), werd het vorig jaar overtuigend en ongeslagen kampioen in de vierde klasse F.

Dit jaar in de derde klasse begonnen “die andere Tricolores” overtuigend met vier punten uit twee wedstrijden. De wedstrijden daarna zat ’t even net niet mee en werd er verloren. Een voorlopig tiende plek op de ranglijst is het resultaat.
Trainer Eric Hellegers is blijkbaar een echte AJC-er, want hij is reeds bezig aan z’n zevende seizoen als coach van AJC1.

Bruchterveld is eveneens een promovendus en ook met bepaalde verwachtingen aan het seizoen begonnen. Na een hoopgevende start in de voorbereiding was het slot van het bekerprogramma een drama met liefst zes basisspelers geblesseerd.
De erg jonge ploeg heeft het lastig met de over het algemeen meer door de wol geverfde tegenstanders. Er wordt hard gewerkt en volle bak aangevallen en ook kansen gecreëerd, maar het scoren gaat lastig en de tegendoelpunten vallen te gemakkelijk.
De uitwedstrijd tegen buurman Bergentheim leek de ommekeer te brengen, maar ondanks het prima veldspel wilde die 2-2 er maar niet in en kreeg het alsnog het deksel op de neus.
De ingeslagen weg lijkt echter wel de juiste.

Zaterdag dus nieuwe kansen voor beide ploegen. AJC’96 zal de aansluiting bij de middenmoot willen en de gastheren kijken reikhalzend uit naar de eerste driepunter.
Want …. Doar mut op an!

We hopen op een mooie en sportieve wedstrijd, die onder leiding staat van arbiter Erik Geubels en om 14:30 uur begint.