Bruchterveld – Mariënberg a.s. zaterdag op het sportpark de Noppenweide.
Een wedstrijd die vorig seizoen niet werd gespeeld ondanks dat we bij elkaar in de competitie zaten. De oorzaak is bekend….

Nu een nieuwe ronde, dus nieuwe kansen.
Vorige week bij de seizoenopening scoorden beide ploegen een 4-0 resultaat, al smaakte de ene uitslag wat beter dan de andere. De rood-zwarten walsten over de buren van Banthum heen, een ongehoorde en vooral ongewone prestatie. Dat was al een jaar of 8  niet meer gebeurd. Dit komt ons trouwens ook bekend voor. Speel je 10 keer tegen de groen-witten, dan winnen die steevast 9 keer ook al zijn ze niet eens beter.
Dan rijst de vraag: Waren de Mainbargers nu zo goed of de Banthumers zo zwak?  Het antwoord kwam van Mainbarg-kenner Alfred “Wat ik oe brom!” Dorgelo.  Hij hield zich wijzenlijk op de vlakte door te stellen dat “Mainbarg ook niet bijzonder sterk had gespeeld, maar dat Banthum behoorlijk tegenviel”.  Tja, daar kun je niet veel mee. Belangrijk detail is wel dat good old Rolf Hofsink weer van de partij was. Het lijkt wel of iedereen zich daar aan hem optrekt, zeker de jonkies.

Bruchterveld had in Oranje Nassau pal achter het Heracles stadion een tegenstander van formaat. Een swingende voorhoede en een degelijke verdediging zorgen samen met de middenvelders voor een goede seizoenopening voor ON, maar de Tricolores hebben kansen laten liggen om in ieder geval een paar keer te scoren. Het voetbal was zo slecht niet, maar die bal moet wel in het netje als je punten wilt pakken.

Dan moeten de eerste punten maar gehaald worden tegen onze vrienden met een rood-zwart hart. Wij verwachten een gemotiveerde tegenstander die zich voor even medekoploper mocht noemen. Aan de getergde Tricolores om hier een einde aan te maken en zelf een stap naar boven te maken op de ranglijst. We vreten ze op!  Doar mut ‘t op an mannen !

Het zal vast en zeker een spannende pot worden met veel publiek, inzet en beleving. De laatste ontmoeting was een knotsgekke wedstrijd die in 4-3 voor de Mainbargers eindigde.
Nu opnieuw een 4-3 uitslag voor de thuisploeg?  “Joah, mag wal zo…”.

Veel plezier op en rond het veld!

(tip: Kom op tijd, want vol = vol en neem cash geld mee ivm koffie en tapje buiten; hier is geen pin, binnen wel).

Lees ook de voorbeschouwing van onze tegenstander van zaterdag