Na teveel puntloze wedstrijden moest er vandaag tegen laagvlieger DES eindelijk weer eens de volle score behaald worden.

In het begin leek het er niet op dat dit zou gaan lukken. Na 30 seconden moest Koen Godeke al handelen optreden op een dieptepass en even later kwam er opnieuw een aanvaller vrij voor Godeke.
Bruchterveld had wel veel de bal maar moest wachten tot de 17e minuut op de eerste kans, maar die was dan ook meteen raak. Via Luc en Julian kwam de bal bij Tom Odink die vanaf 20 meter uithaalde en met een voor de keeper vervelende stuit doel trof, 1-0.|
Meteen erna weer een kans voor DES maar de bal van de spits die Godeke al had omspeeld ging ruim naast. De Tricolores toonden zich de eerste helft wel uiterst effectief. Want de tweede kans was ook een doelpunt. Prima voorzet van Richard en Koen Dijk kopte over de twijfelende doelman de bal geplaatst in het net.
Ondanks de ruime voorsprong waren de Tricolores slordig en dat leidde opnieuw tot enkele mogelijkheden voor DES.
Vlak voor rust dan toch de aansluittreffer van DES. Thijs Nijman schatte een diepe bal foutief in en hield de tegenstander vast. Penalty, die werd benut door Sem van Dartel.
Rust 2-1. In de rust zetten Bloemendal de spelers op scherp, want er ging ondanks de voorsprong toch echt teveel fout. En dat werkte, want meteen na rust een prima pass van Roeleveld  op  Muusse en deze maakte het goed af, 3-1.
Hierna volgden er binnen een kort tijdsbestek meer grote kansen, waaruit Bruchterveld meer had moeten halen. DES was in de tweede helft machteloos en zo eindigde deze wedstrijd in een verdiende 3-1 overwinning.
Drie uiterst belangrijke punten in de strijd om de na competitie te ontlopen.
Volgende week wacht de lastige uitwedstrijd tegen Hellendoorn.

HR

Klik hier voor het interview met Stephan https://youtu.be/UximVI-sr6k