In een wedstrijd waar er toch best wel wat op ’t spel stond acteerden twee ploegen plichtmatig en weinig gedreven. De meeste drive leek er nog te zijn bij de gasten en alleen op basis daarvan ging men er met de drie punten vandoor.

Bruchterveld miste in deze wedstrijd de sinds vorige week langdurig geblesseerde Thijs Nijman in het centrum. Hierdoor noodzakelijkerwijs wat omzettingen bij de thuisploeg.
Het begin was voor de gasten. Al na drie minuten moest doelman Huisjes optreden bij een inzet van Remco Kerssies. Bruchterveld was in het begin slordig en bracht aanvallend te weinig.
Koen Otten, onder druk gezet, werkte een bal weg die bovenop de lat van het eigen doel landde, zonder verdere schade.
Even later ging een inzet van Berny Renker, volledig vrijstaand bij de tweede paal, net over.
Maikel Ros moest vroegtijdig de strijd staken vanwege hartritmestoornissen. Jonne Lambers kwam hem vervangen.
De eerste kans voor de Tricolores was na zo’n twintig minuten voor Niels Lubbers. Lesley op de Haar zette hem met een fraaie steekpass vrij voor keeper Mulder, maar zijn inzet belandde recht in de handen van de doelman. Binnen de minuut lag de bal aan de andere kant wel in het netje.
Rienk van der Veen nam onnodig risico op het hobbelige veld en verloor de bal, uit de voorzet van Jordy van Zandwijk was het Remco Kerssies die van dichtbij Huisjes passeerde, 0-1.
Na de kans van Lubbers, was de beste kans voor de gastheren voor Roeleveld, maar de inzet van Luc belandde via een tegenstander op de paal. Verder gebeurde er niet veel de eerste helft.

Na de rust kwam het eerste wapenfeit van Luuk Benjamins, zijn schot met zijn “chocoladebeen” was hard, maar helaas recht op doelman Mulder.
Vijf minuten later ontsnapte Benjamins op links aan buitenspel, althans volgens arbiter Otter, diens voorzet kon Niels Lubbers echter niet over de doellijn krijgen. Een 100% kans om zeep.
Aan weerszijden ontstond er wat irritatie, mede door het niet al te sterke optreden van de arbiter, die zeker niet zijn beste wedstrijd uit z’n carrière floot, maar gelukkig ook niet de uitslag beïnvloedde.
Lesley op de Haar die niet veel lukte vandaag, kreeg geel. Even later werd dezelfde persoon tot twee keer toe aangetikt en de tweede keer werd door de arbiter als natrappen bestempeld, hetgeen rood betekende voor aanvoerder Berry van Dijk.
Uit de toegekende vrije trap scoorde Niek Dijk in tweede instantie in de korte hoek de 1-1.
Meteen daarna kwam Gijs Odink voor Niels Lubbers.
Bruchterveld met 11 man tegen 10 zou nu het klusje moeten klaren, maar helaas was dit op het veld niet zichtbaar. Sterker nog, een opruimende harde trap van keeper Mulder zette Jordy van Zandwijk vrij voor Huisjes, hij glipte er langs en schoof de bal in de verre hoek, 1-2.
Nick van der Veen kwam Niek Dijk aflossen als extra aanvaller. Het was echter rechtsback Lambers die nog het dichtstbij de 2-2 kwam. Eerst ging een schot van hem net over en diep in blessuretijd schoot hij hard in bij de eerste paal, de bal caramboleerde via de keeper op de paal, maar net niet over de doellijn. Arbiter Otter kende eerst een doelpunt toe, maar trok dit even later (terecht) weer in. En dat zonder VAR, maar wel mede door een withete Klaas Mulder als protesterende grensrechter. Deze keer terecht overigens.
Al met al een gelukkige overwinning voor de gasten, die vandaag zeker ook niet derdeklas waardig speelden, maar misschien net ietsje meer beleving toonden dan de fletse Tricolores, die geen schim waren van de helden die vorig week de toekomstige kampioen wisten te verslaan.

HTC zal wel kampioen worden en DKB en Daarlerveen gaan nacompetitie spelen.
De strijd om plaats vier blijft waarschijnlijk tot de laatste speeldag spannend omdat iedereen punten blijft morsen.
De eerstvolgende wedstrijd van Bruchterveld is nu uit tegen Kampen op 11 mei om 15:00 uur.
Kom onze jongens ook dan weer steunen.

Opstelling:
Huisjes;
Otter, N.Ros, Otten, M.Ros (18’ Jonne Lambers);
Roeleveld, Dijk (75’ N. Van der Veen), R, van der Veen;
Benjamins, Op de Haar, Lubbers (72’Odink)

Foto’s van Jan van der Veen