De Tricolores uit Bruchterveld togen gisteren naar Hellendoorn voor de uitwedstrijd tegen de plaatselijke VV.
Als je naar de stand voorafgaand aan deze wedstrijd keek, leek er niet veel te halen voor de rode lantaarndrager tegen de titelkandidaat.
Even leken de Tricolores voor een stunt te gaan zorgen, maar uiteindelijke werd de wedstrijd toch beslist door de overvloed aan kwaliteit.

Vanaf het begin lieten de gastheren er geen twijfel over bestaan dat de tweede periode en liefst nog het kampioenschap het grote doel was.
De Hellendoorners lieten de bal snel rondgaan en toonden hun niet geringe technische bagage.
Al in de eerste minuut ging er een bal rakelings voor het doel van Huisjes langs.
Bruchterveld wist dat het zich zou moeten beperken tot de counter, maar miste voorin de snelheid van Benjamins (geschorst) en Op de Haar (werk).
Desondanks kwamen er toch enkele mogelijkheden. Na een voorzet van Roeleveld kwam Lubbers net een neuslengte tekort. Even later kon Smit met links uithalen, maar keeper Kroese dook de bal uit de hoek. Hierna was het vooral Hellendoorn dat de bal had en kansen creëerde.  Met name spelmaker Ruben Hendriks was onnavolgbaar. Alleen de afwerking liet nog te wensen over.
Na ruim een half uur was er een Hellendoornse overtreding in de middencirkel, arbiter Klein Ganseij stond er bovenop, wilde fluiten maar bedacht zich en gaf nota bene Hellendoorn het voordeel. Het directe gevolg was de 1-0 van Hendriks. Terecht waren de felle protesten van de Tricolores, maar het kwaad was geschied en werd niet meer teruggedraaid. De voorsprong was verdiend, maar de wijze waarop moeilijk te verteren. Klein Ganseij zal dan ook opgelucht adem gehaald hebben toen even later de stand weer gelijk was. Nick Ros stoomde vlak voor rust over links op en zijn voorzet kwam via een verdediger bij Luuk Roeleveld, die de bal knap controleerde en hard raak volleerde, keeper Krosse kansloos latende.
Een verrassende 1-1 stand bij rust.

Na rust geen wijzigingen in het team van Keuken, dat steeds verder achteruit moest en eigenlijk was het wachten op een volgend doelpunt voor de gastheren.
Eerst schoot Kemperman nog net naast en even later kon Huisjes met z’n grote teen een inzet nog net onschadelijk maken.
Zo bleef het toch nog steeds 1-1. Het was dan ook zeer teleurstellend dat een slordig genomen vrije trap van Bruchterveld de inleiding was voor de 2-1. De bal belandde niet bij een Bruchtervelder, maar Macedo Lopes ging ermee vandoor en na een geslaagde soloactie stond Theijink klaar om het karwei af te maken.
Meteen daarop schoot Hendriks net voorlangs.
Roeleveld moest helaas geblesseerd afhaken en voor hem kwam Niek Dijk. De druk naar voren werd nu nog minder. Dezelfde Dijk kon even later een bal nog net voor de eigen doellijn wegwerken.
Nog één kans voor de Tricolores bij een van de schaarse counters. Lubbers schoot het leer echter op de kruising.
Van der Veen kwam voor de ook al geblesseerde Van Laar.
De 3-1 viel in de 87e minuut na slordig balverlies op het middenveld, Lopes was dit keer de afmaker.
In de laatste minuut viel ook nog de 4-1 van Hendriks, waarbij de arbiter liet doorspelen terwijl er iemand met een hoofdblessure op het veld lag.
Maar afijn, al met al een zeer verdiende overwinning voor Hellendoorn dat hiermee de tweede periode binnensleepte en samen met De Esch zal uitmaken wie er kampioen gaat worden.

Voor de Tricolores staat er volgende week een zeer belangrijk duel op het programma. Nummer 13 DES komt naar de Noppenweide. Winst voor de thuisploeg betekent aansluiting en een reële kans om rechtstreekse degradatie te voorkomen. Elk ander resultaat moet ten koste van alles voorkomen worden.

Foto’s van Jan van der Veen