De uitwedstrijd van Bruchterveld in Lemele is traditioneel een moeilijke. Zaterdag was er de mogelijkheid een keer met deze traditie te breken. De uitslag was uiteindelijk ruim, maar zo gemakkelijk ging het niet.

Bruchterveld begon op het kunstgras van sportpark Zandeinde sterk aan de wedstrijd. De bal snel rond laten gaan en Lemele geen kans geven op de favoriete counter.
Al na 6 minuten leverde dat een voorsprong op. Een goede kaats van Gijs Odink en Luc Roeleveld kegelde de bal met z’n chocoladebeen in de kruising.
Ruim een kwartier later slalomde dezelfde Roeleveld door de zestien van Lemele en sloot af met een strak schot, helaas over.
Daarna zakte het spel van de gasten naar een bedenkelijke niveau. Veel foute passes aan Bruchterveld kant en men liet Lemele zowaar in de wedstrijd komen.
Na een half uurtje een vrije trap voor Lemele, waaruit Bakhuis geheel vrijstaand naast mocht koppen.  Voor de rust gebeurde er verder niet veel.

Na de thee begon Lemele energiek aan de tweede helft met nog steeds uitzicht op een punt.
In de 65e minuut werd een diepe bal van Otten door aanvoerder Warmelink verlengd naar zijn eigen keeper Weelink, maar Johan Albert zat er tussen en verschalkte de keeper met een mooie lob, 0-2.
Hiermee was de wedstrijd gespeeld. Het verzet van Lemele was gebroken. Twee minuten later was Alberts opnieuw succesvol toen hij als enige goed reageerde op een wilde peer naar voren van Ros. Alberts prikte de bal netjes in de lange hoek.  De volgende kans was voor Odink, maar in plaats van zelf te schieten vrij voor Weelink, wilde hij Niels Lubbers laten scoren. Dat bleek een verkeerde keuze.
De in de zojuist ingevallen Robbert Reinders kreeg in de 78e minuut nog een prima kans geboden door Alberts, maar zijn inzet belande in de stierenwei.
De enige echte kans voor Lemele in de tweede helft was voor Remon Kleinlugtenbelt, maar zijn harde inzet via Ros werd door Godeke knap tot corner verwerkt.
Zo’n 5 minuten voor tijd was Reinders de aangever en Odink de afmaker bij de 0-4. De eindstand werd bepaald door Alberts, die knap door de Lemeler defensie soleerde en beheerst de 0-5 en zijn de derde treffer van deze middag noteerde.
Ruan Weelink vond vijf tegengoals genoeg en sommeerde de goed fluitende arbeiter Simmelink maar rap af te fluiten, die deze wijze raad dan ook prompt opvolgde.

Weer drie belangrijke punten voor de ploeg van Keuken op weg naar de nacompetitie.
De strijd om de tweede plaats blijft uitermate spannend, mede dankzij de knappe overwinning van vv Avereest op PH.

Komende zaterdag speelt Bruchterveld thuis tegen DKB. Opnieuw een tegenstander van formaat.

Opstelling:
Godeke;