Op het sportpark van SVBO in Barger-Oosterveld hadden de Bruchtervelders wat goed te maken. In de heenwedstrijd ging door een 0-2 verlies immers de eerste periode aan hun neus voorbij.
Dit lukte uiteindelijk met dezelfde cijfers, zodat de koppositie in de derde periode gehandhaafd blijft.

Het begin was wat aftasten. Het was al snel duidelijk dat dit een zware pot zou worden. SVBO heeft een ervaren ploeg met jongens die zich niet gauw gek laten maken en het duel niet schuwen. Voeg daarbij een arbiter die veel toe laat en je krijgt een nogal fysieke wedstrijd.

De eerste grote kans was voor de gasten. De opstomende Ros werd bediend door Lenters en uit de strakke voorzet kopte Odink onderkant lat.  Meteen daarop kwam Odink weer net te kort.
SVBO beheert de counter aardig goed. De sterke Arjan Grummel stuitte op doelman Huisjes.

De 0-1 viel een beetje (letterlijk) uit de lucht. Berjan Altena gooide ver in, de bal werd verlengd en Roland Strijker kon zomaar de 0-1 binnenkoppen.
Een mooie opsteker, die even later nog verfraaid kan kunnen worden toen Op de Haar de 0-2 had moeten maken na weer een sterke voorbereidende actie van Ros.

Na de rust was de eerste kans voor Nils Spakman die hard vlak voorlangs schoot. SVBO kreeg geen echt uitgespeelde kansen, maar was wel gevaarlijk. De dreiging van de 1-1 bleef dan ook erg lang aanwezig.

Zo was er in de 70e minuut de rugdekking volledig weg en een SVBO-er kon zo doorsteken naar Huisjes, die echter zijn doel goed verkleinde.  Amper een paar minuten later was het weer Grummel die met een halve omhaal van dichtbij Huisjes tot redding dwong.
SVBO rook nog steeds een punt, aan de andere kant kwam er steeds meer ruimte voor de counter van de Tricolores.
Zo kon Niels Lubbers de bal langs keeper Bruinewoud spelen, maar een verdediger was er net voor de lijn bij.
Toch was het uitstel van executie. En de 0-2 was een beauty. Niels Lubbers stuurde Ros weer op avontuur en uit diens scherpe voorzet kon Op de Haar niet missen, 0-2.
Hiermee leek de wedstrijd beslist, maar Huisjes moest nog een keer knap redden op een kopbal van dichtbij.  Op de Haar schoot nog een keer op buitenkant paal en toen vond arbiter Durik het welletjes en floot voor de laatste keer deze middag.
Een zwaarbevochten, maar verdiende overwinning voor de Bruchtervelders, die nu volgende week de andere Tricolores uit Balkbrug op bezoek krijgen voor de strijd om de koppositie in de derde periode.

Opstelling:
Huisjes; Ros, G.Otten, K.Otten, B.Altena; Reinders (85’ Benjamins), R.Lubbers, Strijker (75’ Van der Veen);  Lenters (65’ N.Lubbers), Odink, Op de Haar