Dinsdagavond jl. stond de 5e oefenwedstrijd van vv Bruchterveld op de planning. Dit keer tegen Vroomshoopse Boys 1.

Op papier al een moeilijke wedstrijd omdat zij al jaren in 2de klasse meedraaien, maar zo’n potje voetbal is altijd leerzaam.

Direct in het begin zie je al het hoge tempo waarmee zij spelen, tevens is de balhandeling snel. Maar in de eerste 15 min kunnen we goed tegenstand bieden. Na 16 min moet helaas Nick Ros het veld geblesseerd verlaten, Nick van der Veen valt voor hem in.

Kevin op de Haar wordt een paar keer flink getest, maar houdt ze er prima uit. Dit waren nog veel schoten vanuit de tweede lijn.

Ook wij creëerden wel wat kansjes, maar helaas kwam het niet tot een echte doelpoging.

In minuut 27 is er een corner voor ons, deze wordt genomen maar belandt bij een speler van Vroomshoop,  binnen 3 passes waren ze bij ons doel, 0-1.  We moesten ons wat herpakken, maar zij hielden de druk er goed op wat resulteerde in 0-2 in de 34ste minuut.

Na de thee gingen onze jongens er vol goede moed tegenaan. Er waren wat wissels geweest zodat deze jongens zich ook even in het zweet konden werken. We kregen iets meer vat op de wedstrijd en er werd goed gestreden om de bal. In de 70ste minuut werd dit beloond met een pass van Lesley op Luuk: 1-2. Loon naar werken.

Helaas van korte duur, want de snelle vleugelspelers van Vroomshoop komen er door: 1-3. We waren het spoor even kwijt en helaas kwam toen ook de 1-4 en 1-5.

Maar onze heren bleven gewoon doorstrijden,  in minuut 87 speelt Luc Roeleveld naar Lesley:  2-5. Toch nog een kleine pleister op de wond.

Het was een nuttige oefenwedstrijd waarin er veel van onze heren werd gevraagd.

Op naar zaterdag naar de eerste bekerwedstrijd.

Corr:  Bert Godeke