Met een uitwedstrijd tegen DETO O23 begon voor vv Bruchterveld én een aantal nieuwkomers de voorbereiding op het nieuwe  voetbalseizoen. En dit op het onzalige pupillentijdstip van 11:00 uur .
Nieuwe trainer Stephan Bloemendal kon vandaag met 18 man op stap. Hiervan keerden er enkelen pas deze week terug van vakantie. Anderen hadden er al een aantal trainingssessies op zitten.
Nieuw in de selectie zijn Sander ter Wijlen (ex-Gramsbergen) en Maxim Muusse (ex-HHC).
Beide spelers kregen wat minuten speeltijd en lieten meteen zien wat toe te kunnen voegen aan het spel van Bruchterveld, al zal met name Sander eerst echt wedstrijdfit moeten worden na een lange tijd van inactiviteit (huis- en corona perikelen).

Dan wat info over de wedstrijd zelf.
Stephan begon met de volgende opstelling:
Doel: Kevin
Achter: Frank A, Thijs, Tom en Nick vd V.
Midden: Sander, Niek en Koen D.
Voor: Richard, Lesley en Luc.

3e min: Corner Lesley, hard schot van randje zestien door Sander, keeper redt knap, maar rebound hard in t dak geschoten door Niek, 0-1.
9e min: balverlies middenveld en hard schot  vanaf 25 meter in kruising boven Kevin, 1-1.
11e: voorzet Luc op de lat.
15e: Luc breekt door maar “vergeet” af te leggen op medespelers en schiet op voet keeper.
22e: counter DETO en redding Kevin.
28e: opnieuw kans spits DETO, maar opnieuw Kevin die redding brengt.
37e: Pegel Lesley, maar gered door keeper in z’n witte (!!) shirt. (hij werd overigens gewisseld in de rust voor iemand met een zwart shirt).
40e: opnieuw knappe reflex van Kevin.
41e: dan valt toch de 2-1 als een DETO-er zomaar vrije doortocht krijgt. Middenveld verdedigt niet mee terug.
43e: weer kans DETO en redding Kevin.
44e: prachtige aanval over links, strakke voorzet Lesley en Richard verzuimt de bal binnen te werken.

Na rust komen Julian, Maikel, Luuk, Rutger, Maxim en de “eigen kweek jongelingen” Jorn Spijkers en Jorben de Lange in het veld.
48e: geen buitenspel ?? Kevin redt ons.
50e: prima aantal via Julian, Luuk en opnieuw Julian, maar z’n schot van dichtbij wordt gepareerd.
77e:  enorm gerommel voor de DETO goal en het is Rutger die z’n teen er tegen krijgt en de 2-2 is een feit.
82e:  de 2-3 is in de maak lijkt het: Luuk in combinatie met Lesley,  pass is op maat, maat Luuk treft de voet van de keeper.

Zo eindigde deze risico?wedstrijd (er was nl een officieel arbitraal trio voor deze wedstrijd aangesteld) in een terecht 2-2 gelijkspel.
Positief is dat er veel kansen werden gecreëerd, maar met name in de eerste helft werden er teveel kansen weggegeven. In de tweede helft stond het achterin beter.

A.s. dinsdagavond komt Avereest bij ons op bezoek, aanvang 20:00 uur.

HR