Eén training brengt nog geen resultaat…..

Afgelopen donderdag was er de eerste training van het eerste elftal van vv Bruchterveld.
Exact 41 uur later volgde al de eerste oefenwedstrijd.
Op sportpark “’t Klaverblad” ontvingen de oranje-zwarten de Tricolores uit Bruchterveld.

Het eerste wat opviel was de nieuwe kantine/tribune-combinatie. Waarlijk een sieraad voor de club, al  bleek niet iedereen hier zo over te denken, bleek na een gesprek met een der verenigingsoudsten.

Het tweede wat opviel waren de corona-kilootjes bij een aantal Bruchterveld-spelers (misschien ook bij de thuisclub, maar daarvan heeft de schrijver dezes geen vergelijkingsmateriaal).
Afijn, dat zal na enkele weken ook wel weer een ander beeld geven, laat dat maar over aan onze fysio Esmée en trainer Job Lamberink 😊

Het derde wat opviel was de enorm grote spelersgroep die door Lamberink was opgetrommeld voor deze wedstrijd, die overigens werd gespeeld in drie periodes van 30 minuten. Liefst 24 spelers en dan waren Rutger, Tom en Nick (vd V) en nog niet eens bij……
Als waren wij een profclub met een zeer ruime gelijkwaardige selectie. Er zal wel een diepere bedoeling achter zitten, al ontging ons dat aan de zijlijn.

De wedstrijd zelf was een tamelijk eenzijdige. De Nieuwleusenaren oogden niet alleen veel fitter, ze waren het ook en lieten zien dat zij al anderhalve week eerder aan de voorbereiding waren begonnen.
Het begin was nogal ongelukkig voor de gasten. Knullige fouten, balverlies en domweg een gebrek aan snelheid in het verdedigend centrum zorgden binnen 22 minuten al voor een 3-0 stand.
En dan pakte Koen Godeke ook nog een paar aardige ballen.
Het duurde tot de 30e minuut eer Luuk Benjamins namens Bruchterveld het eerste schot richting Nieuwleusen-doel lanceerde.

Na het eerste derde bleef de opstelling vooralsnog dezelfde. Godeke kon zich meteen tot twee keer toe onderscheiden met goede ingrepen.
Het beste wapenfeit kwam van Thijs Nijman die vanaf ruim 20 meter zijn pegel op de lat zag uiteenspatten.
En in de 44e minuut zowaar de 3-1. Na een zeer lichte overtreding binnen de 16 op Julian Smit, was het Niels Lubbers die wel raad wist met het door arbiter Wim van de Velde aangeboden 11 meter-cadeautje.
Meteen daarna nam Kevin op de Haar de plaats onder lat over van Godeke. Zijn eerste balcontact was een goede redding, maar daarna vielen er snel weer een paar tegentreffers.  Na 57 minuten stond het al 7-1. Het voert te ver om alle goals afzonderlijk te omschrijven, maar het zag er aan Tricolore-kant niet altijd even sterk uit (understatement).

Na exact een uur voetbal werden alle 10 veldspelers van Bruchterveld  ingewisseld voor 10 verse krachten.
Dit bracht vooralsnog wat meer elan en zekerheid. Met name het verdedigend centrum leek wat betrouwbaarder. Maar na 78 minuten waren het toch opnieuw de gastheren die scoorden, dit keer met een mooie inspeelbal en dito afronding, 8-1.
Het slotakkoord was voor Lesley op de Haar die zijn (houdbare?) schot van afstand in het net zag belanden.

Eindstand 8-2. Een forse nederlaag tegen een tegenstander die duidelijk enkele stappen verder was in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Ze speelden feller, sneller, fitter en combineerden gemakkelijker dan de Tricolores. In feite op alle fronten afgetroefd.
Misschien in de winter nog maar eens testen en kijken of de verschillen dan nog zo groot zijn.

Volgende week spelen de Tricolores uit bij Rouveen 1. Opnieuw een derdeklasser uit een andere regio.
Hopelijk kunnen de Tricolores dan aanhaken bij het laatste wapenfeit van de wedstrijd van vanmiddag en kunnen de leermomenten van vandaag van nut zijn.

Constatering:  Geen bijzonder voetbal vanuit Bruchterveld kant bekeken, maar wat héééérlijk om weer het gras geroken te hebben en langs de lijn te mogen staan! Wat hebben we dát gemist! Dat smaakt naar meer 🙂

HR