De heenwedstrijd tegen HTC was geëindigd in een 2-3 overwinning voor de HTC-ers, wel verdiend maar toch had er meer ingezeten voor de gastheren destijds.
Momenteel is de situatie zo dat de Tricolores zich geen puntverlies meer kunnen veroorloven wil het nog blijven meedoen om een plaats in de nacompetitie, zeker na het gelijkspel van vorige week, al zat er toen ook niet veel meer in dan een punt.
Met die instelling reisde men dan ook af naar Zwolle.

Op sportpark Pelikaan ontspon zich vanaf het begin een boeiende pot voetbal met twee ploegen die niet veel voor elkaar onder deden.  De eerste kans was voor HTC, maar Wouter Huisjes was er op tijd bij.  Daarna kansen voor Bruchterveld, met een schot van Roeleveld net over de kruising en een vrije trap van Op de Haar van 25 meter net over.
Kort daarna sloeg HTC toe. Nick Ros liet zich foppen door de getruucte Mirchello Martina en diens strakke voorzet werd door Stan Wissink in de kluts binnen getikt bij de eerste paal. Een echte spitsengoal.
Slechts enkele minuten later gaf Rienk van der Veen een waarschuwingsschot af, net naast. Op slag van rust was er een corner voor de gasten. Roeleveld kreeg de bal in een mêlee van spelers voor z’n linker en frommelde het leer achter doelman Kevin Ester.
Een mooi moment voor de gelijkmaker.

De gasten kwamen scherper uit de kleedkamer dan de gastheren.
Meteen na rust weer een corner voor Bruchterveld met een kopbal van Lubbers, die nog voor de doellijn weggehaald werd.  Maar luttele momenten later wist Op de Haar met een prima steekpass Roeleveld te bereiken en Luc tikte de bal beheerst langs Ester, 1-2.
De trotse koploper op achterstand, dat gebeurde dit seizoen nog niet vaak en dat kon je merken. Diverse HTC-ers raakten geïrriteerd. Ook werd er met schwalbes getracht de arbiter te foppen, maar de heer Hoornstra doorzag dit alles goed en trapte er niet in.
HTC gaf wel meer druk, maar creëerde geen uitgespeelde kansen.
Een grote tegenvaller was er toen Koen Otten een elleboog tegen z’n slaap kreeg en dizzy van het veld moest.  Ook Niels Lubbers werd vervangen. Niek Dijk en Richard Snippe kwamen ervoor binnen de lijnen.
De frustratie bij de thuisploeg bereikte een hoogtepunt (eigenlijk dieptepunt) toen Stephan Pelleboer buiten het zicht van de arbiter Niek Dijk zomaar een klap verkocht. Nijman zag het wel en reageerde fel, hij kreeg geel, maar de aanstichter kwam zonder rood weg. Het enige slippertje van Hoornstra vandaag, die verder een puike partij floot.
Met nog zo’n 10 minuten op de klok opnieuw een zware tegenvaller. Nijman verdraaide z’n knie zodanig, dat hij van het veld gedragen moest worden. Nick van der Veen verving hem.
HTC rook bloed en gooide alles naar voren inclusief keeper Ester.  Dat bood Bruchterveld enkele grote kansen. Als met name Benjamins z’n hoofd er beter had bij gehouden en z’n volledig vrijstaande teamgenoten had aangespeeld, was er een aanzienlijk vettere score bereikt en was de wedstrijd voortijdig beslist geweest. Nu bleef het tot in de 100e minuut nog spannend. De laatste kans voor HTC was een kopbal die door Nick Ros voor de lijn werd weg geramd.
Meteen daarop blies Hoornstra voor de laatste keer deze middag.
Al met al een zwaarbevochten, maar terechte overwinning, zeker gezien het aantal (onbenutte) kansen.
HTC kwam ondanks de nederlaag met de schrik vrij omdat directe concurrenten DKB en Daarlerveen ook verrassend punten lieten liggen.
Bruchterveld blijft op plaats 4, maar het verrassende ’s Heerenbroek, Wijthmen, Kampen en zelfs Lemele doen nog volop mee in de strijd voor deze nooduitgang, die echter alleen wat waard is als de eerste drie van de ranglijst het kampioenschap en de periode’s onderling verdelen.
Bruchterveld ontvangt a.s zaterdag nummer twee DKB. Opnieuw een zware dobber.

Opstelling Bruchterveld tegen HTC:
Huisjes;
N.Ros, Otten (67’ Dijk), Nijman (80; Nick van der Veen), M.Ros;
Lubbers (67’Snippe), Otter, Van der Veen;
Benjamins, Op de Haar, Roeleveld.

Foto’s van Jan van der Veen: