In een volle sporthal de Beek in Baalderveld traden onze jongens in de kwartfinale van het Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi als eerste aan tegen Protos uit Steenwijksmoer.
Ondanks (of juist omdat) hier familie van de Lubbersen in het veld stond kon deze ploeg ons niet imponeren.  Al na 3 minuten bracht Luc Roeleveld ons op een comfortabele 1-0 voorsprong.
Daarna zakte het spelpeil wat naar een lager niveau. De 2-0 in de 21e minuut was echter een beauty. Een echte tikkie-takkie goal met aan het eindstation Koen Dijk.
Luuk Benjamins gooide de wedstrijd in het slot, 3-0 eindstand.

Hierna tegen Sweel (zondag). Een wat taaiere tegenstander met een hele goede nummer 7. Maar deze werd goed in bedwang gehouden en Luuk had het op de heupen en zorgde met twee goals voor de eindstand van 2-0.

Tussenbalans opmakend: 6 punten en een doelsaldo van plus 5. Meestal voldoende voor de volgende ronde, maar twee sterkere tegenstanders wachtten ons nog.

Eerst SC Lutten.  Zij moesten winnen, hadden slechts 1 uit 2 op dat moment.  Lutten had in deze hele wedstrijd eigenlijk het overwicht, maar de Tricolores scoorden na een kwartier tegen de verhouding in de 1-0 via wederom Luuk. Lutten zette nog meer aan en speelde net als in voorgaande wedstrijden met een extra veldspeler (soort van vliegende keeper). Ze bogen de achterstand vakkundig en met wat geluk bij de tweede goal om in een 2-1 voorsprong.
Bruchterveld gooide alles naar voren om het zo gewenste ene punt te halen. Het leek echter op een nederlaag uit te draaien. Maar met nog 18 seconden op de klok vuurde Koen Otten een kanonskogel af richting het Lutter doel. Hard sloeg de bal in achter de keeper. Iedereen juichen en de arbiters wezen naar de middenstip, doelpunt en dus 2-2. Nog meer gejuich.
Maar was deze bal wel langs de juiste kant van de paal gegaan? Een enorme discussie ontstond, Lutten voelde zich genaaid en uitte dat (begrijpelijk) met nogal wat heftige bewoordingen en gebaren. De arbiter stuurde één speler weg met een gele kaart en staakte uiteindelijk het duel. Eindstand dus 2-2.
Sneu voor de Luttenaren, die meer hadden verdiend, maar soms kan de sport hard zijn.

Bruchterveld was met dit resultaat al zeker van de tweede plaats in de poule, dus geplaatst voor de halve finale!
Restte nog de laatste wedstrijd tegen Bergentheim voor de poulewinst.
Bantum was in deze poule duidelijk de sterkste. Het beste op elkaar ingespeeld en slim het (soms forse) lichaam gebruikend.  De 1-0 voorsprong voor onze buren door Plaggenmarsch was dan ook niet zo vreemd. Maar er zat geen druk meer op deze wedstrijd en de Tricolores bleven goed meespelen en creëerden ook kansen, met name via schoten van afstand. Zo raakten Koen O en Luuk knetterhard de lat en de paal. Pure pech dus. Maar twee minuten voor tijd lukte het Lesley op de Haar toch nog de 1-1 te scoren.
Ondanks nog een kans voor de groen-witten in de laatste seconden bleef het hierbij.

Eindresultaat: 8 punten uit 4. Doelsaldo van plus 5. Met zo’n rapport kun je thuiskomen!

Hiermee gaan de Bruchtervelders dus door naar de halve finale.  De laatste keer dat dit het geval was is al echt lang geleden.
Deze halve finale wordt gespeeld in Zwartemeer (bij Klazienaveen). Tegenstanders zijn dan ASVB (Blijham), Nieuw Buinen (vervangt Valthermond), Drenthina (Emmen) en EMMS (Slagharen), allemaal tweedeklassers.

Er zal een bus rijden voor de spelers en supporters. Deze vertrekt om 16:15 uur.
Je kunt je hiervoor opgeven, zie overige mededelingen op deze website.