In de uitwedstrijd tegen nummer twee Daarlerveen had Bruchterveld lange tijd uitzicht op de drie punten, maar in de slotfase ging het alsnog mis.

Onder leiding van de jeugdige arbiter Mulder ontspon zich een levendige wedstrijd. De eerste kans was voor Op de Haar. Zijn volley ging net voorlangs.
Even later had Koen Otten de 1-0 op z’n schoen, maar zijn inzet van dichtbij ging net naast.
In de 20e minuut was er een grote tegenslag voor de gastheren. Keeper Mellink verdraaide z’n knie lelijk en kon niet verder. Een reservekeeper werd gevonden in de persoon van spits Jeffrey Wesselink die op de bank zat.
Voor Daarlerveen geen reden om de rem erop te gooien. De aanval is een sterk deel van dit team, met als aangever een echter nummer 10 in de persoon van Stef Reekers.
In de 23e minuut was het raak. Otten liet zich uit het centrum lokken en maakte een overtreding, maar Mulder paste goed de voordeelregel toe. De rechtsbuiten glipte langs Ros en de voorzet belande via Berkan Bozkurt en de teen van Thijs Nijman achter doelman Huisjes.
Vier minuten later was het al weer gelijk. Luc Roeleveld speelde zich knap vrij en legde vanaf de achterlijn de bal terug op de 16 meter vanaf waar de inkomende Jarno Otter de bal netjes in de hoek schoof.
Lang konden de Tricolores er niet van genieten. Reekers legde de bal knap achter de verdediging, de bal werd over de uitgekomen Huisjes gelobd en Bozkurt knikte de bal binnen, 2-1.
Maar ook nu was het na amper 5 minuten al weer gelijk. Een steek pass van Van der Veen bereikte Lubbers, die zich knap vrij draaide en de bal over de doellijn duwde.
Twee minuten later was er de voorsprong voor de gasten. Op de Haar kreeg de bal aangespeeld op zo’n dertig meter van het doel, hij draaide bij z’n tegenstander weg en krulde de bal perfect in de bovenhoek.
Op slag van rust raakte Reekers de bovenkant van de lat nog en toen was het rust.
Al met al wel een verdiende voorsprong voor de gasten.

Na de rust zette Daarlerveen nog een tandje bij. De wissel op linksback pakte goed uit. “Appie” Göksu denderde met grote regelmaat langs de lijn en leverde een grote bijdrage aan de aanvallende aspiraties van de thuisploeg.
Desondanks was de eerste grote kans voor Bruchterveld. Roeleveld schoot vanaf de 16 op doel, maar Wesselink toonde zich een ware keeper en ramde de bal uit het doel.
Maar de wedstrijd speelde zich steeds meer af op de helft van Bruchterveld. Het kreeg de bal niet meer weg en van opbouwen was helemaal geen sprake meer. Het vergat te voetballen. De tweede bal was telkens voor Daarlerveen. De slag op het middenveld werd verloren. Bij een spaarzame corner kopte Jarno Otter nog net naast.
Even later kwam Benjamins voor Lubbers, met zijn snelheid zou hij wat lucht moeten geven, maar ook hij kon geen potten breken. Toen met nog zo’n 10 minuten op de klok Mark Smelt op een domme manier z’n tweede gele kaart pakte en kon vertrekken, leek het rood-witte verzet gebroken, maar niets was minder waar. Bruchterveld speelde de man-meer-situatie niet goed uit en Daarlerveen drukte nog meer aan. Enkele hachelijke situaties voor het doel van Huisjes liepen nog goed af, maar de in de laatste minuut enigszins gemakkelijk gegeven vrije trap net buiten de zestien was bepalend voor de eindstand. Lars Reekers pakte het cadeautje uit door de bal langs de muur in de lange hoek te schuiven, 3-3. Een zure tegentreffer voor de Tricolores, mede vanwege het late tijdstip, maar gezien het spelbeeld in de tweede helft was een gelijkspel voor Daarlerveen niet onverdiend.

Door dit gelijkspel zakt Bruchterveld weer naar de 5e plaats, daar waar men na 24 wedstrijden niet wil staan.
Om dit te voorkomen zal er in de laatste zes wedstrijden optimaal gepresteerd moeten worden, onnodig puntverlies kan dan niet meer rechtgezet worden.

Komende zaterdag komt Wijthmen naar de Noppenweide, een tegenstander die net als Kampen en Lemele ook op de vierde plaats loert.

Opstelling:
Huisjes;
N.Ros, Otten, Nijman, M.Ros;
Dijk, Otter, R. van der Veen,
Roeleveld (85’ N.van der Veen), Op de Haar, Lubbers (73’ Benjamins)

Foto’s Jan van der Veen