Zoals vaker dit seizoen speelde Bruchterveld zaterdag op een sportpark waar het nooit eerder acteerde. Op het prachtige ’t Alterbarg was er de krachtmeting met medekoploper VV Sweel.

De gastheren trokken meteen ten aanval en hadden het eerste kwartiertje het beste van het spel, maar de eerste echte kans was voor Bruchterveld. Na een mooie (c)rosspass van Nick Ros volleerde Bas Waterink net voorlangs.  Vlak daarna werd een diepe bal van Koen Otten door een verdediger met het hoofd verlengd over keeper Haan, maar ook over de lat.
Bruchterveld groeide in de wedstrijd en leek opnieuw te scoren met een mooie kopbal van Rob Lubbers, maar Jaap Haan bleek een betrouwbare sluitpost.
De beste 200% kans was voor Op de Haar, die na goed doorzetten van Robbert Reinders volledig vrij voor Haan kwam de hoek kon uitkiezen. Hij koos echter voor een slappe inzet in de armen van Haan.
Tja en als je dan niet scoort….  Na onnodig balverlies, handsbal, gele kaart en vrije trap werd Lars Sikken in een scrimmage aangetikt binnen de 16 meter en de bal ging op de stip. Robin Sikken wist hier wel raad mee, 1-0 en dat net voor rust. Toch kwam de theepauze met een gelijke stand. Lesley op de Haar kreeg een vrije trap op 22 meter van het doel en deed wat hij eerder verzuimde, namelijk de bal in het netje leggen.
Gezien het spelbeeld was de 1-1 voor de Tricolores aan de magere kant.
De tweede helft was meer in evenwicht. Het spel golfde in een hoog tempo op en neer. Arbiter Annen had grote moeite het spel op de voet te volgen, hetgeen ook een aantal twijfelachtige beslissingen verklaarde.
René Lanting vond na een afvallende bal met een ziedend schot Huisjes op zijn weg. Aan de andere kant liet Haan zich niet verrassen door een krulbal van Op de Haar.
Niels Lubbers en Jarno Otter kwamen voor Robbert Reinders en Rob Meijerink. Met nog een kwartier te gaan een goede redding van Huisjes op een inzet van dichtbij.
Z’n broer Martijn kwam voor Roland Strijker.  Hij was amper in het veld of hij werd bediend door Op de Haar en produceerde met buitenkantje voet een halve omhaal. De bal plofte naast de verbaasde Haan in de hoek. Met nog zo’n 5 minuten op de klok een niet meer verwachte 1-2 voorsprong.
Drie punten binnen handbereik, dus uitspelen die wedstrijd zou je zeggen. 88 minuten was spits Willy Lubowa goed in bedwang gehouden, maar toen Rob Lubbers te lang treuzelde met opruimen, ging Lubowa er met de bal vandoor richting het doel van Huisjes de zestien binnen. Koen Otten en Lubowa gleden samen naar de bal, arbiter Annen zag er van 50 meter afstand opnieuw een strafschop in.
René Lanting pakte het cadeautje onberispelijk uit. In de slotseconden had het nog gekker kunnen worden, maar Lubbers haalde een bal uit de doelmond na mistasten van Huisjes.
Hiermee eindigde deze topper onbeslist maar was, zoals ze dat zeggen, het publiek de grote winnaar.
Op basis van de eerste helft en het scoreverloop had Bruchterveld hier de drie punten moeten pakken, maar dat het niet gebeurde had de ploeg uiteindelijk ook aan zichzelf te wijten.
A.s zaterdag komt NWVV uit Nieuw-Weerdinge naar de Noppenweide.

DSC08297 DSC08299 DSC08317 DSC08319 DSC08325 DSC08329 DSC08335 DSC08334 DSC08342 DSC08348 DSC08356 DSC08368 DSC08371 DSC08373 DSC08374 DSC08381 DSC08391 DSC08398 DSC08433 DSC08435 DSC08436 DSC08439