In de strijd tegen degradatie had Bruchterveld vandaag dé kans eindelijk weer eens drie punten te pakken en dat nog wel uit bij ASV’57 waarvan in de thuiswedstrijd kansloos werd verloren.
Helaas werd deze kans niet benut en dat lag niet aan de tegenstander deze keer.

Bruchterveld speelde dit seizoen nog niet één keer in de sterkste opstelling en ook dit keer niet. Nu haakten basisspelers Julian Smit en Koen Otten weer geblesseerd af.
De Tricolores speelden nu eens in een ander systeem. Dat idee was op zich niet zo vreemd, je moet tenslotte de negatieve spiraal toch een keer proberen te doorbreken.
Al na twee minuten leek dit plan de prullenbak in te kunnen. De linksbuiten, dé plaag van Bruchterveld van vandaag, glipte langs Jesse Godeke en z’n voorzet ging over Huisjes heen, voor Nick Visser een koud kunstje de 1-0 binnen te tikken.
Na een zeer geslaagde actie van Luc Roeleveld en een prima schuiver van zo’n 30 meter was het vijf minuten echter al weer gelijk.
In de jacht naar de voorsprong liep het viermans middenveld zichzelf nogal eens voorbij, hierdoor ontstond er een te groot gat tussen middenveld en verdediging. De Tricolores mochten niet mopperen dat enkele gevaarlijke tegenstoten niet werden omgezet in een doelpunt.
Nadat Jarno Otter na 23 minuten net naast kopte was Luc Roeleveld even later wel weer trefzeker. Een lange bal van Nick Ros werd doorgekopt door Koen Dijk. Luc anticipeerde hier goed op en was net iets eerder bij de bal dan de uitgekomen keeper, die hij behendig passeerde en de 1-2 binnen schoof.
Vlak voor rust een nog kans aan beide kanten. De ASV-verdediger vond helaas het net achter z’n eigen doelman net niet en Huisjes lag in de weg bij opnieuw een slaagde actie van de linksbuiten.
De rust kwam met een voorsprong van 1-2 voor de gasten. Zou dan eindelijk de weg naar boven zijn gevonden?
Meteen na rust de eerste kans voor ASV, maar Huisjes bracht redding.
Twee minuten later hét breekpunt in de wedstrijd. Luuk Benjamins kon alleen op de keeper af, hem omspelen, óf een lob van afstand proberen. Hij koos voor het laatste, maar de uitvoering was niet perfect. De bijna zekere 1-3 kwam er niet.
Sterker nog, de 2-2 viel wél. Weer was de linksbuiten slimmer dan onze rechtsback, Van Laar probeerde de situatie nog te redden maar raakte hierbij de aanvaller binnen de zestien.
De terechte penalty werd door Nick Schuur benut.
Opnieuw leek Bruchterveld op voorsprong te komen, maar de vrije trap van Rienk van der Veen ging via de binnenkant van de paal weer het veld in, iets wat altijd gebeurt wanneer je onderaan staat, maar nooit wanneer je koploper bent.
En wéér gebeurde het aan de andere kant wel. Opnieuw kwam de bal van dezelfde flank, Nick Visser was er als de kippen bij en tikte de 3-2 binnen tussen twee verdedigers en de keeper in….
De verse krachten Op de Haar en Snippe kwamen Koen Dijk en Niels Lubbers aflossen. Dit pakte vooralsnog goed uit. Met nog zo’n tien minuten op de klok glipte Lesley langs z’n man op de achterlijn wellicht en de inkomende Snippe kon geheel vrijstaand van dichtbij de 3-3 binnen schieten.
Oke, als dan de driepunter niet lukt vandaag omdat het niet meezit, dan in ieder geval dat ene punt over de streep trekken, zou je zeggen.
Helaas, ook dat was de Tricolores vandaag niet gegund. Opnieuw ging er een dikke eigen fout aan vooraf. Een totaal mislukte breedtepass in de eigen opbouw leidde een counter van ASV in, de assistent vlagde voor buitenspel, maar arbiter mevrouw Hoogendijk dacht dat ze ’t van afstand beter kon zien en liet doorgaan en keurde de 4-3 van Tim van der Laan goed. Dit was tevens de eindstand.
Een afknapper van jewelste! Niet zozeer om het feit of de arbiter hier nu fout zat of niet, maar wel omdat het team zelf niet in staat bleek hier vandaag ook maar een punt mee te nemen, laat staan de volle buit. ASV’57 was vandaag een matige ploeg die vol over de knie gelegd had kunnen worden, ook al waren de Tricolores niet voltallig.

Zijn de supporters, inclusief de schrijver dezes, misschien te kritisch? De algemene opinie is dat er meer in deze groep zit dan er uit komt. Maar verwachten we met z’n allen wellicht teveel? Zijn we niet té positief over de mogelijkheden van deze selectie? Mogen we wel meer verwachten van spelers en technische staf? Aan de inzet ligt het niet, maar niet alle spelers hebben het derdeklasse-niveau en het team mist een hoop slimmigheid. Wie kan er vandaag de dag nog een wedstrijd lezen? Is dat een aangeboren gave of kan dit aangeleerd worden? Werk aan de winkel dus.

De meeste supporters blijven ondanks deze onnodige nederlaag geloven in een goede afloop en dat is het voorkomen van degradatie en zullen tot de laatste minuut achter de ploeg blijven staan.
A.s zaterdag kan er in Losser een goede stap worden gezet door van het plaatselijke AJC te winnen.
Come on Bruchterveld!

Foto’s van Jan van der Veen