Bruchterveld speelt een zeer wisselvallig seizoen. Zo ook in de uitwedstrijd tegen Wijthmen.
Een onverklaarbaar slappe eerste helft was de inleiding tot de derde nederlaag dit seizoen.

Op het gemeen koude sportpark de Elshof begonnen de Tricolores best wel goed. Maar nadat de rappe Tom Diepman al een paar keer uit de rug van Jarno Otter wegliep, was hij ook de aangever van de 1-0 door Nick van Gurp, deze omspeelde Wouter Huisjes en schoof de bal in het lege doel.
Bruchterveld was meteen van slag en had de organisatie achterin niet goed staan. De geblesseerde Koen Otten werd node gemist.
Na een kwartier werd de bal de zestien ingeslingerd en niemand behalve een Wijthemer reageerde. Zijn schot werd nog gered door Huisjes, maar de rebound was wederom voor Nick van Gurp, 2-0.
Na zo’n 22 minuten kregen de gasten de kans voor de aansluiting, maar de fraaie kopbal van Otter werd door keeper Max Beernink evenzo fraai uit de hoek getikt.
Maar Wijthmen was de eerste helft op alle fronten beter, feller, alerter en ook slimmer. Met nog twee fraaie kansen vlak voor rust had het ook zomaar al beslist kunnen zijn na 45 minuten. Huisjes voorkwam dat knap.

Na de rust kwamen Lubbers en Lenters in het veld voor Dijk en Altena. Op de Haar schoot net over en het team toonde meer inspiratie. Maar amper een minuut later omzeilde Diepman de buitenspelval en heel Bruchterveld kon opgelucht ademhalen toen hij slechts in het zijnet schoot.
Na een uur spelen de tweede kans voor de gasten. Lenters legde de bal panklaar voorBenjamins, maar Luuk trof de attent keepende Beernink op zijn weg.
Het glibberige veld zorgde voor menige slippartij. Daarbij had arbiter Gert Hiemstra ook nog eens niet z’n beste dag. Warrige beslissingen zorgden voor veel irritatie aan beide kanten. De beste man had ook nog eens de pech dat de duisternis vroeg intrad, hij kon ’t allemaal niet meer volgen.
En de Wijthemers kregen dan weer net iets vaker het voordeel.
In de 65e minuut waren er twee hachelijke momenten voor het doel van Huisjes. Eerst belandde een voorzet bovenop de lat en de aansluitende corner (?) werd voor de doellijn gered door Nick Ros.
Bruchterveld drong steeds meer aan en gaf ruimte weg. Zo moest Huisjes nog halsbrekende toeren uithalen om z’n doel verder schoon te houden. Ook hierbij was het glibberige veld debet aan zowel aanvallende als verdedigende glijpartijen.
Na 70 minuten kwam Nick van der Veen in het veld voor Benjamins. Met nog een kwartier te spelen had Maikel Ros de 2-1 op z’n voet, maar via onderkant lat kwam de bal terug in het veld bij Lubbers. Niels wilde uithalen maar werd onder het gras gestopt, helaas ontging ook dit de arbiter.
Geen penalty. Toch viel de 2-1 even later wel. Dezelfde Lubbers kreeg de bal in de zestien, draaide om z’n as en scoorde in de verre hoek. De Tricolores gooiden nu helemaal alles naar voren.
Ruim in blessuretijd leidde dit tot een counter van de gastheren, die na een fout van Nijman met z’n drieën op Wouter afgingen. Geen van drieën kreeg de bal langs Huisjes.
De allerlaatste kans zou voor Bruchterveld zijn geweest als de grensrechter hier niet roet in het eten had gegooid. Fouten kan iedereen maken, maar dit was geen fout…..
Hierna was het ook meteen gebeurd. Gefrustreerd liepen de Tricolores van het veld. Enerzijds vanwege het warrige optreden van de man in het zwart, maar zeker ook vanwege het matige eigen optreden. Het lukt de mannen de laatste tijd maar niet een hele wedstrijd te domineren (afgezien van DKB uit).
Hierdoor is een toppositie voorlopig uit beeld en moet er een behoorlijk betere tweede seizoenhelft volgen om toch nog iets van dit seizoen te maken.

Komende zaterdag is er nog de inhaalwedstrijd tegen Lemele, thuis om 12:30 uur. Er wordt vroeg gespeeld vanwge het Protos Weering toernooi, dat om 18:00 uur begint in de Beek.
Bruchterveld neemt het hier in poule F op tegen MSC, Hardenberg’85, Avereest en OVC’21. Zowaar geen gemakkelijke opgave.

Opstelling tegen Wijthmen was:
Huisjes;
Otter, N.Ros, Nijman, Altena (46’ Lenters);