Als in de thuiswedstrijd tegen de ogenschijnlijk ongenaakbare koploper De Zweef al na 3 minuten al de 0-1 valt, dan vreest de aanhang van Bruchterveld het ergste. De door blessures geplaagde ploeg herstelde zich echter knap en wist lange tijd in het spoor van de koploper te blijven.
Aan het eind kregen de Tricolores de bloemen, maar gingen de punten mee naar Nijverdal.

Bruchterveld startte zonder de geblesseerde en zieke gebroeders Ros furieus met al in de eerste minuut een schot van Benjamins net naast.
Enkele minuten later de eerste goede aanval van de Zweef over recht, aangever Lars Spijkerman en afmaker van dichtbij was Anthony Wennemers.
Een zware tegenvaller voor de Tricolores, maar ze lieten zich niet uit het veld slaan. Bleven goed combineren en na een overtreding op de sterk spelende spits Koen Dijk, liet Benjamins uit de vrije trap van 25 meter keeper Klein Boonschate kansloos.
Meteen daarop leek de 2-1 te vallen, maar de lob van Koen Dijk ging net over.
Een van de mooiste aanvallen was in de 23e minuut. Mooie combinatie, inspelen op Koen, kaatsen en het schot van broer Rutger.  Klein Boonschate kon met de nodige moeite redding brengen.
Het was overigens de eerste keer dit seizoen dat de drie broers Dijk tegelijk in de basis startten.
Iets na het haf uur was De Zweef pas weer gevaarlijk.  Koen Godeke wist met twee prima reddingen de gelijke stand op het (haperende) scorebord te houden.
De Zweef zette meer druk. Een kopbal ging via een verdediger over en Spijkerman wist alleen voor Godeke het net niet te vinden. Opnieuw was de keeper de sterkste.
Toch moest Godeke buigen voor de inzet van Marco van Dam net voor de rust, 1-2.
Bruchterveld werd in de 45e minuut dé kans op de 2-2- ontnomen toen de assistent met een ongepast vlagsignaal voor buitenspel een vrije doortocht voor Benjamins voorkwam.
De overigens zeer goed leidende arbiter Landman werd hier even in z’n hemd gezet.
De rust kwam dus met een onverdiende 1-2 voorsprong voor de blauw-hemden uit Nijverdal.

Na de thee bleef Bruchterveld de weg naar het Zweef-doel zoeken. Het bleef echter oppassen voor slordigheden. In de omschakeling zijn de Zwevers behoorlijk gevaarlijk.
Zo werd de snelle Spijkerman een vrije weg geboden, maar zijn schot ging voorlangs.
Daarna weer de Bruchtervelders met een kopbal van Nijman net over en prima ingeschoten bal van Tom Odink die met moeite werd gepareerd door de Zweef goalie.
Bruchterveld drukte de koploper achteruit.
Met het toepassen van de nodige wissels probeerde coach Lamberink de bakens nog te verzetten, een puntje voor de thuisploeg behoorde vandaag tot de mogelijkheden en zou ook zeer verdiend zijn geweest.
Maar als alles en iedereen naar voren loopt, ontstaat er meer ruimte voor de counter.  Uit een daarvan viel in de 88e minuut de beslissing.
Heel simpel werd de bal zomaar in de voeten van Spijkerman geschoven en zijn voorzet kon van dichtbij binnen worden gewerkt door aanvoerder Sven Dikkers.

Met de 1-3 overwinning kreeg de koploper teveel en de gastheren te weinig. Een punt was zeker op z’n plaats geweest, al vonden sommige door een rood-wit-blauwe bril kijkende supporters dat zelfs een overwinning  verdiend zou zijn geweest.
Bruchterveld speelde goed voetbal, kreeg mogelijkheden, maar uiteindelijk gaat het nog steeds om de gescoorde doelpunten en niet om het aantal kansen.
De bloemen en complimenten van de tegenstander waren voor de Tricolores, maar De Zweef ging toch met de punten aan de haal en verstevigde zo de koppositie en harkte en passant ook de eerste periode binnen. Felicitaties van deze kant!

Als de Tricolores zo blijven spelen komen de overwinningen ook wel weer.
A.s. zaterdag komt het sterke Hatto Heim (ongeslagen koploper in 3C) naar de Noppenweide voor de knock-out fase van het bekertoernooi.
De week erop weer een onvervalste derby wanneer Kloosterhaar op bezoek komt.

Opstelling:
Koen Godeke;
Nick van der Veen, Thijs Nijman, Rienk van der Veen (87’ Jonne Lambers), Julian Smit;
Tom Odink (84’ Ramon Luisman), Niek Dijk, Rutger Dijk, Luc Roeleveld;
Luuk Benjamins, Koen Dijk (68’ Lesley op de Haar)

Direct na de wedstrijd was er een korte reactie van Job Lamberink op deze wedstrijd. Klik op de link.

Foto’s gemaakt door Jan van der Veen