In de laatste thuiswedstrijd van Bruchterveld tegen vv Wilsum was er voor de gasten niks meer te halen, maar voor de gastheren des te meer.
De vierde plaats en dus nacompetitie stond op het spel.

Onder leiding van arbiter Wim Veldhuizen was het van meet af aan een eenrichtingsverkeer.
Al in de tweede minuut moest er een zware overtreding aan te pas komen om de rappe Luuk Benjamins af te stoppen.  Veldhuizen was coulant en hield de kaarten op zak. De dader kwam ermee weg.
Maar al na 9 minuten was het wel raak. Een mooie corner van Niels Lubbers werd door Koen Otten simpel binnen gekopt.
De rest van de eerste helft was het ook Bruchterveld wat de klok sloeg. Mooi weer, veel toeschouwers, wat wil je nog meer?  Nou, wat dacht je van een overwinning?
De toeschouwers werden op hun wenken bediend. Eerst schoot Lesley op de Haar nog rakelings naast, maar in de 23e minuut was het weer raak. Een mooie aanval over rechts, de voorzet van Lubbers werd door Rienk van der Veen perfect gecontroleerd en beheerst binnen geschoten, 2-0.
Daarna kansen voor Benjamins en een pegel van Otten, maar beide keren was keeper Chiel ten Hove de reddende engel.
Op slag van rust werd de wedstrijd al beslist. Een lange cross pass van Otten op Benjamins, die liet de bal één keer stuiteren en haalde vervolgens verwoestend uit, 3-0.
In de hele eerste helft geen gevaarlijke actie van het inspiratieloos spelende Wilsum.

Na de rust aanvankelijk eenzelfde spelbeeld.
Vanaf de aftrap werd Benjamins gelanceerd, maar geen afmaker voor het doel.
Bij een vrije trap van Op de Haar kon Chiel ten Hove zich nog een keer onderscheiden door de bal prachtig uit de kruising te tikken.
Dezelfde Op de haar kopte even later wel de 4-0 binnen uit een corner van opnieuw Lubbers, die daarmee de assist-koning van de dag werd.
Hierna ontstonden er wat slordigheden in het spel van de Tricolores, zowel aanvallend als verdedigend. Wilsum kreeg hierdoor zowaar ook wat kansjes.
Bruchterveld wisselde een paar keer.
Met nog een kwartier op de klok was het aanvoerder Patrick Plette die via de handen van Wouter Huisjes en de paal naast schoot.
Maar even later was dezelfde speler wel succesvol. Hij slalomde door de Bruchterveld defensie en rondde beheerst af, 4-1.
Niels Lubbers kreeg nog een mega-kans, maar toonde aan vandaag meer een aangever dan afmaker te zijn.
In de slotseconden was Benjamins weer te snel voor de rechtsback en zijn harde voorzet belandde via de handen van Ten Hove voor het chocoladebeen van Rik Lenters, die desondanks de 5-1 eindstand aantekende en zichzelf daarmee een passend afscheid van het eerste elftal bezorgde. Hij gaat evenals Gijs Odink (wegens studie) volgend seizoen een stapje lager spelen.

Een meer dan verdiende overwinning voor de Tricolores, die met een overwinning volgende week in Lemele de nacompetitie kunnen bereiken.  Maar ja, iedereen weet het…….
Lemele uit?…. Altijd lastig!

Opstelling:
Huisjes;
Otter, N.Ros, Otten, Altena (75’Lambers);
Roeleveld (70’ Odink), Van Dijk, Van der Veen;
Benjamins, Op de Haar (72’Lenters), N.Lubbers.

Na de wedstrijd werden er door aanvoerder Koen Otten diverse mensen bedankt. Spelers die afscheid nemen, maar ook leider Martijn Huisjes, grensrechter André en de wasdames “tante” Annie en Mirjam. Zie de foto’s.

Foto’s Jan van der Veen.