Op een zeer winderig sportpark de Noppenweide probeerden beide teams de trouwe supporters te vermaken. Dat lukte wonderbaarlijk, want er gebeurde best veel in deze door de wind zwaar beïnvloede wedstrijd.

De Tricolores, nog steeds zonder de geblesseerden Otten, Maikel Ros en Altena, startten tegen de harde wind in en kwamen het best voor de dag in het begin. Al na drie minuten liet Luuk Benjamins zijn tegenstander z’n hakken zien en zijn voorzet werd door Niels Lubbers tegen de keeper aan geschoten. Amper een minuut later was het wel raak. Luc Roeleveld speelde Op de Haar vrij en diens harde inzet plofde in de korte hoek achter doelman Arjan Huzen, 1-0.
’s Heerenbroek was echter niet onder indruk en drie minuten later lag de bal plotseling achter  Huisjes, het was Robert Palland die de bal binnen werkte. Lang nagenieten konden de groen-hemden niet, want de snelle Benjamins werd volgens arbiter Maathuis onreglementair gestuit binnen de zestien en door de benutte strafschop van Op de Haar was het binnen de minuut al weer 2-1.
En binnen het eerste kwartier was het ook al weer 2-2.  Een vrije trap vanaf twintig meter werd door Martijn Bruins kiezelhard langs of door de muur geschoten en Huisjes kon vissen.
De wind bleef de hele wedstrijd van grote invloed op het spelbeeld, waarbij de wind in de rug niet altijd een voordeel bleek. Veel vreemde situaties ontstonden omdat de bal soms onvoorspelbare wendingen nam, vooral als de bal hoog werd gespeeld. Beide teams kregen hierdoor nog wat kleine en grotere kansen, maar de bal wilde er in de eerste helft niet meer in.

Na de rust kwam Max Smit voor Rienk van der Veen, om zo wat meer snelheid en diepte in het spel te krijgen.  De eerste kans was echter voor ‘s Heerenbroek en de bal kon maar net voor de Bruchtervelder doellijn weggehaald worden. Na zo’n 60 minuten dacht iedereen dat Op de Haar z’n derde zou maken, maar zijn geplaatste inzet ging net naast.
Meteen daarna toonde Martijn Bruins hoe het wel moest. Na wat geklungel aan Bruchterveld kant kon hij vanaf de hoek zestien uithalen en zijn diagonale schot verdween in de lange hoek achter Huisjes, 2-3.
Een stortvloed aan mogelijkheden volgde in het laatste halfuur. Smit, Benjamins en Op de Haar kregen allen nog kansen. Aan de andere kant moest Huisjes ook alert blijven.
Gijs Odink kwam na een slepende blessure weer voor het eerst in het veld, hij loste Roeleveld af. Hij stichtte meteen weer meer gevaar. En Rik Lenters kwam voor de geblesseerd geraakte Nijman.
De grootste kans op de 3-3 was echter voor Op de Haar, toen een voorzet door iedereen werd gemist en hij de bal in het lege doel kon schuiven, maar helaas stond het doel iets te ver naar links.
En een vrije trap van dezelfde speler ging snoeihard langs de verkeerde kant van de kruising.
Maar juist toen er langs de lijn al werd gesproken, dat de gelukkigste ploeg vandaag waarschijnlijk zou gaan winnen, kwam er een voorzet van Benjamins waar de wind zich mee ging bemoeien. De bal kwam niet vóór het doel, maar plofde rechtstreeks achter de verbaasde Huzen. Toch nog 3-3.
En zelfs de 4-3 ging nog in de lucht, maar twee inzetten van Smit mistten net het doel.
Zo was de 3-3 wellicht wel een terechte uitslag, al hadden de Tricolores wel veel meer mogelijkheden. De manier waarop er echter telkens een voorsprong te simpel werd weggegeven, geeft echter te denken. Hier moet aan gewerkt worden.
Beide ploegen werkten hard, maar lieten ook zien dat de middenmoot positie momenteel de juiste klassering is. De rest van het seizoen zal uitwijzen of er nog meer muziek in zit.

Komende zaterdag speelt Bruchterveld uit bij SVV’56, traditioneel een zeer lastig te bespelen tegenstander.

Opstelling:
Huisjes;