Als Daarlerveen in voorgaande jaren op bezoek moest naar de Noppenweide was het meestal niet de vraag óf de Tricolores zouden winnen, maar met hoeveel.
Dit seizoen heeft de Daarlerveense selectie een complete metamorfose ondergaan inclusief een nieuwe staf. Veel nieuwe spelers, al dan niet met een Daarlerveen verleden hebben zich bij de club aangemeld. Ook allemaal spelers die een hoger niveau zijn gewend.
Na een aarzelende start werd vorige week SVV’56 van het veld geveegd.
Bruchterveld speelde nog maar drie wedstrijden en daarin werd wisselend gepresteerd. De clash met het vernieuwde Daarlerveen was er daarom eentje waarvan het wedstrijdverloop lastig te voorsellen was.

Vanaf het begin was het duidelijk dat de gasten een goed team hadden, balvast en technisch sterk. Maar het waren de Tricolores die sterk startten en ook de eerste kans creëerden. Uit een vrije trap trof Koen Otten in de 5e minuut de lat boven doelman Mollink.
In de 11e minuut was er een handsbal van Mark Smelt net buiten de zestien. Rienk van der Veen schoof de bal verrassend laag in de voeten van Luc Roeleveld die het leder op zijn beurt keurig in het hoekje stuurde. De gewenste vroege voorsprong voor de gastheren was er.
Op een kopballetje van Jeffrey Wesselink na kon Daarlerveen nog niet echt gevaarlijk worden.
Een volley van Van der Veen ging aan de andere kant rakelings naast.
Jarno Otter pakte op het middenveld een gele kaart, waar menig bezoeker een andere kleur wenste. Was arbiter Veldhuizen daardoor de klust even kwijt? Feit was dat hij kort daarop in een gewoon duel binnen de zestien een duwfout van Otten waarnam en de bal zowaar op de stip legde. Stef Reekers pakte dit cadeautje graag uit en schoot onberispelijk raak, 1-1.
Daarlerveen putte hier moed uit en even later moest Wouter Huisjes handelend optreden om een achterstand te voorkomen. De rust kwam met een 1-1 stand waar de meesten zich wel in konden vinden.
Kort na rust kansen aan beide zijden. Eerst schoot Otten uit een indirecte vrije trap net naast, meteen daarop kopte Berkan Bozkurt net over.
Het werd een wedstrijd waarvan je wist, wie nu scoort, die wint de wedstrijd.
Na een klein uurtje kwam Niek Dijk in het veld voor Gijs Odink.  Roeleveld schoof een linie op en ontpopte zich als de gevaarlijkste man, maar had met zijn schoten net niet het benodigde geluk.
Huisjes moest aan de andere kant een gevaarlijke counter onschadelijk maken.
Het laaste kwartier was volledig voor de Tricolores. Daarlerveen zat er doorheen en was blij met een punt. Zo dacht ook de assistent grensrechter die een prima doelpunt van Bruchterveld glashard afvlagde. Zelfs de meest fervente aanhanger van de gasten kon hier geen buitenspel ontdekken, maar de man met de vlag wel. Dit leverde nogal wat gepeperde opmerkingen op vanaf de kant.
Luuk Benjamins had de 2-1 op z’n schoen, maar schoot te onbesuisd, waar een gericht schot meer op z’n plaats was geweest.
Nick Ros kwam Niels Lubbers aflossen en zorgde voor nog meer druk naar voren. Zijn broer Maikel, die voor het eerst in de basis stond en dit zeer verdienstelijk deed, leek de wedstrijd te beslissen maar zijn schot ging van dichtbij over. Rik Lenters kwam nog voor Lubbers en zorgde ook nog voor meer druk. Doelman Mollink hield zijn doel echter schoon en zo eindigde dit spannende duel in een gelijkspel. Daarlerveen was er blij mee, maar Bruchterveld hield er toch wel een ietwat katerig gevoel aan over. Goed gespeeld, maar niet voldoende beloond.
Toch geeft het vertoonde spel vertrouwen voor de komende weken.
A.s. zaterdag moet Bruchterveld uit naar vv Wilsum, aanvang 14:30 uur en op 17 november gaan de Tricolores op bezoek bij MVV’69.

Foto’s van Jan van der Veen