In de nacompetitiewedstrijd tussen vv Bruchterveld en sv Harfsen zat alles wat zo’n competitietoetje zo mooi maakt. Goed weer, goed wat toeschouwers en twee ploegen die aardig aan elkaar gewaagd waren. Veel strijd en in de verlenging krampverschijnselen.
De jubilerende vereniging trok uiteindelijk aan het langste eind en bezorgde zichzelf daarmee een mooi begin van de feestweek.

Onder leiding van het arbitrale trio Everlo, Oehl en Marsman begonnen beide ploegen om 17:00 uur aan de wedstrijd. Al na drie minuten een vrije trap voor Harfsen, waaruit zelfs twee grote kansen ontstonden, maar de eerste bal werd van de lijn gehaald en de rebound ging naast.
Na tien minuten een crosspass van de weer herstelde Nick Ros (die overigens tot speler van het jaar werd gekozen door de supporters) op Op de Haar, keeper Nick Groot Hulze dacht de bal te onderscheppen, maar liet ‘m los en de voorzet van Op de Haar werd door Luc Roelveld netjes in de hoek geschoten, 1-0.
Na een kwartier wederom een gevaarlijke aanval van de gasten, de spits had de bal al langs Godeke gewerkt, maar Otten was op de tijd om de bal voor de lijn te keren.
De tot dan moment zo goed combinerende ploeg uit Harfsen ging vanaf dat moment meer en meer achteruit.  Dat resulteerde ook in de 2-0. Vlak voor rust een uithaal van de Op de Haar en de bal vloog zomaar in de korte hoek. Een comfortabele voorsprong met de rust.

Na de rust liet Harfsen meteen zien nog niet verslagen te zijn. Een vrije trap belandde bij de tweede paal, de teruggekopte bal werd door Jochem Leunk binnen getikt, 2-1.
Plotseling geloofde Harfsen er weer vol in en Bruchterveld liep terug. Voorin werd de bal niet mer vastgehouden. Bruchterveld liep tegen gele kaarten op, iets wat juist het hele seizoen amper was gebeurd.
Maar met het aandringen van Harfsen ontstond er ook ruimte voor de counter. Uit een van de aanvallen kreeg Jarno Otter een niet te missen kans, maar hij wist toch de lat in plaats van het net te raken.
Meteen daarop kwam Luuk Benjamins in het veld voor Niels Lubbers. De kansen voor de thuisploeg stapelden zich op. Odink kopte net naast en Benjamins stuitte van dichtbij op de alerte doelman. Een kopbal van Op de Haar ging over. De bevrijdende 3-1 wilde maar niet vallen. En ook nu trad die oude voetbalwet in werking, als je zelf niet scoort, dan …..scoort Ruben Wassink aan de andere kant.
Corner Bruchterveld, kopbal Koen Otten. 3-2?? Volgens velen was de bal de doellijn gepasseerd, maar grensrechter Marsman zag het niet.
Bas Waterink kwam voor Gijs Odink, maar kon nog niet het verschil maken.
Een verlenging was noodzakelijk met de 2-2 stand.  Na vier minuten was benjamins de defensie van Harfsen te snel af. Knetterhard werd hij onderuit geschopt. Met slechts geel kwam de dader er goed van af. Op de Haar pegelde vervolgens de vrije trap wel achter doelman Groot Hulze, 3-2.
Meteen daarna een typsche Waterink actie, met een schot op de paal als besluit.
Met nog een kwartier op de klok loste Berjan Altena de leeggespeelde Nijman af.
Er kwamen nog kansen voor Op de Haar, Waterink en Benjamins, maar het was uiteindelijk een Harfsen verdediger die een voorzet van Waterink in z’n eigen doel gleed.
Met 4-2 was de eindstand en tevens de volgende ronde bereikt.

A.s zaterdag speelt Bruchterveld voor promotie naar derde klaase uit bij CSV’28, dat derdeklasser WZC met 2-0 wist te verslaan.
Als Bruchterveld met dezelfde passie speelt als tegen Harfsen, dan zijn er zeker kansen voor de Tricolores en kan het een prachtig besluit worden van de feestweek.

Foto’s van Jan van der Veen